Söndag kväll

Så fort gick helgen...
Och imorn är det jobb igen.
Det är inte klokt hur fort tiden går alltså!
Jag hinner inte med allt jag måste göra! Vet inte hur jag ska göra för att få mer tid.
Eller tiden att räcka till...
I helgen tänkte jag att det ska bli så mycket gjort i Huset... men men, inte vet jag om det blev sååå mycket gjort..
Visserligen så var Älsklingen där igår med sin pappa.
Dom satte en dörrkarm på plats.
Skulle det inte vara för allt småkrongel som uppstår så skulle det gå mycket fortare!
Nåja, det tar sej iallafall.
Idag har dom börjat med köksbänken.
Och samma där. Lite småkrongel här och där.
Men Gud att det kommer bli fint i köket när det blir klart!! :-)

Igår åkte vi till Kalix och hälsade på Syrran, Mange och Em.
Det blev grilla där!
Åh!!! Så underbart gott! Mmm! Godaste grillade jag någonsin har ätit!

Marinerad kyckling och fläskfilé.
Potatisknyten.
Grillade champinjoner.
Sallad.
Nån sörja som Syrran hade gjort.
Måste lägga in receptet på potatisknytena sen. Dom var så otroligt goda!
 
G R I L L M Ä S T A R N A
Jag och Syrran satt inne och pimplade öl... :-)

Jepps, Norrlands alkoholfria. Gott gott! (kanske inte lika gott som riktigt öl, men det duger då riktigt bra nu när man inte får dricka alkoholhaltigt)
Småtrollen busade på golvet medans vi åt.
Em satt och jorvade med sina leksaker och Alvin packade sitt pick och pack för att resa... :-)
 
Alvin har ju börjat gå väldigt mycket nu dom senaste dagarna.
Det är verklige kul att se att det kommit igång nu! :-)
Efter maten var vi utslagna.

Huu, man blev verkligen mätt!
Sen blev det Robinson och Rocky för mej och Syrran, och grabbarna gick ut i biorummet och kollade hockey.
Oj, sen kom John Blund på besök! Zzzz...
Alvin har sovit jättedåligt inatt, men jag tror nog att det beror på värmen i rummet.
Utan att överdriva så var det säkert 25 grader i rummet i natt. Inte så skönt!
Vaknade före sex.
Då ville inte Gubben sova mer.
Så hela familjen steg upp.
Och min Älskade gjorde scones lagom till Syrran och Mange vaknade.
Gott med nybakat!
Var hemma mitt på dan nån gång.
Putsade fönstren och tvättade.
Älsklingen for till huset.
Sen kom han och hämtade oss, och svärfar bjöd på grillad korv och potatis! Mmmm!
Egentligen så kan man sammanfatta denna helg med att jag bara har ätit en massa gott! :-)
Har lagt in lite nya bilder på Picasa som ni kan titta på.
Försöker även få dit en film på Alvin när han prommar idag, men det bara tjorvar för mej.
Ja, nu sover Gossen och jag ska ta och hänga upp mina arbetskläder så att dom är torra imorn...

Ha en trevlig kväll!
KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0