ÄNTLIGEN!

Nu är jag äntligen ledig!
I fredags jobbade jag sista dagen! Men jag ska tala om för er att det var en lång, lång dag! :-)
Kändes som om den aldrig skulle ta slut... Men 19.15 så stängde jag dörrarna för sista gången på mycket länge.
Alltså, det känns så underbart!

I onsdags efter jobbet var vi på 89-års kalas. Farmor min fyllde år. Tog med mej en massa karra till henne, men hon är lite som en unge, kan inte spara, utan vill äta allt på en gång... :-) 
Fick även stoppa henne när hon hade tryckt i sej 3 delicatobollar! Kvinnan är inte klok! 
Efter kalasandet åkte jag och Alvin till syster i Kalix.
Älskade åkte ju till fjälls med Matte, David och Linus.
I Kalix så spelade vi Den ofrivillige spelaren. Ganska kul, men inte det roligaste jag spelat. (tacka vet jag Med andra ord)
Åt även en massa finsk lakrits så jag hade ont i magen hela natten! Uch! Det var inte kul!
Plus att jag delade säng med Alvin. Och han tar upp större plats än en flodhäst på tvären... hihi! Sötisen!♥

På torsdag var jag ledig så då for vi till Torneå.
Jag och Alvin, Desso och Emelie och Ann-Katrin.
Var på Rajala nästan hela dagen. Hittade två linnen, mjukisar och örhängen till mej själv.
Till Alvin blev det Bilar-kalsonger. Har ju beställt en massa till han.
Sen blev det ju visserligen lite annat smått och gott från Maxi bl.a.

Fredag morgon åkte vi hem igen.
Sov en stund innan det var dags för jobb.
Lämnade Gossen hos morfar innan.
Efter jobbat for jag dit. Vi sov över. Gossen sov i morfars rum.. Yes! tänkte jag. Sovmorgon...!
Men ni kan inte gissa när jag vaknat nu i morse???? Före 7.
Och inte nog med det. Alvin som har fått för sej att börja vakna vid 6-tiden, jo, han sov till 8! Och han hade säkert sovit längre om inte jag hade råkats väcka han!
Varför är det alltid så?? När jag väl skulle få sova, nä då är man pigg som en mört... Hm! *suck*

Vet ni vad jag började med igår efter jobbet då??
Jo, jag började städa bilen kl 20 på kvällen...! :-) C dumförklarade mej när jag sa att jag kunde göra vad jag ville nu när jag inte jobbar mer.... haha! Ja, då väljer jag att städa bilen...
Men jag var tvungen.
Vi åker till svärmor på måndag morgon, och imorn kommer Älskade hem så då vill jag mysa med han.
Och idag har jag tagit utsidan. Två gånger dessutom.
Jag fattar inte att det alltid lyckas bli fläckar när jag ska tvätta bilen...?
Ja, nu är det gjort i alla fall.

Gossen ligger och sover nu efter att ha badat.
Han har verkligen varit i farten idag.
Han sprang runt bilen MINST 10 varv när pappa min sprutade vatten på den.
Det skvätte lite extra på Alvin... haha! Han blev helt tokig och ville ha mer vatten på dej... så höll han på i säkert 15 minuter.
Sen gick han och satte sej i en vattenpöl och lekte med stenar medans jag tvättade bilen.
Svärmor ringde just när jag blev klar med biltvättandet, så då for vi hem och hon kom förbi en sväng.
När hon for så började det åska. Det small som tusan. Trodde Alvin skulle vakna, men han var helt obrydd...
Ja, det är mannen det! :-)

Känns som om jag har hunnit med en hel del på min första lediga dag... :-)
Och nu är dagen slut.
Vilken tur va?
För gissa vad!
Imorn kommer min Älskade hem!!! Som jag har saknat han!!!

kärlek



Nu ska jag kika lite TV och vänta på att tvättmaskinen ska bli klar.
Sen sova.
Tror jag måste hinna träffa C imorn en snabbis om dom nu inte har fööör brottom.

KRAM

Ps! Nog är det tyiskt va, nu när jag inte har haft kameran med mej, jo, då har det varit en massa jag har velat fota.... men annars, när jag har med den (vilket nästan är alltid) så är det aldrig nåt kul som händer... Åh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0