Jag lever!!

Oj, det var ett tag sen man skrev... men, här hemma har det varit sjukstuga i helgen...
Gossen har haft hög feber lördag och söndag. Stackars liten!!!
Inte ätit nåt på två dagar. Bara lite välling. :-(
Och natten mellan lördag och söndag så sov vi ingenting. Han var gnällig hela natten och stökade och bökade.
Förmodligen så hade han väl så ont i kroppen att han inte visste hur han skulle ligga...

Fredag var ju meningen att jag och Kicki med barnen skulle fara först till Kalix och bada, och sen till Vitå och hälsa på Jennies familj.
Men vi blev utan bil så vi fick stanna kvar i byn.
Det gjorde då ingenting. Var ute och promenerade. Sen for vi hem till mej och gjorde lite lunch. "Hänt i veckan"! :-) Eller som det också kallas "hemmagjord pytt-i-panna".
Men Hänt i veckan lät mycket roligare!
Kidsen busade på här som vanligt!

 



På lördag var jag, Stina, Ulrika och Jeanette i bagarstugan i Jämtön. Bakade mjukkaka.
Roligt var det!
Har ju bara varit med när mamma när jag var liten.
Man kände sej lite som en pensionär, men vad tusan! Det var kul!
 
 
Mjukkakan var min första. Men nog var den ganska rund iallafall!! :-)

Och när jag kom hem så var det kaos. Gossen hade kräkits på köksgolvet, pinkat i sängen, kackat på badrumsgolvet...
Ja, kalabalik hade det varit när jag var borta.
Som sagt han sov ingenting den natten. Eller ja, han somnade kl 6 på morgonen och sov till halv 9, så ett tag sov vi hela familjen.

Åkte till Kalix igår så att Alvin skulle få sova i bilen.
Han sov inte så bra i sängen.
Förmodligen för varmt och så, när han hade feber.
Men han sov hela tiden i bilen till Kalix och när vi snurrade runt i Kalix. Vi körde via Påläng så att han skulle få sova längre.
Beställde Pizza från Trocadero! Mmm!! Fi tusiken vad god den var!!!
Älsklingen hämtade salva från syrran till att smörja in tatton med och så skickade syrran med magkrampstabletter. *tack tack*
Jo, Älsklingen har ju nu tatuerat sej. Fan vad fint!

Fint va??

När vi kom hem så kom Elin och Julia hit. Tesa och Janne var och trimmade hundarna. Och det kanske inte är så roligt för tjejorna att se på.
Vi fikade lite och byggde med Alvins Duplolego. Att det kan vara kul med lego alltså!!! :-)
När dom for så blev det sängen.
Hade ont i kroppen. Förmodligen så var det på grund av brist på sömn!
Somnade innan 21 igår och imorse väkte Älsklingen mej just innan halv 10 med frukost på sängen...
MEN frukosten fick jag inte för att jag fyllde år, för det hade han glömt! Hahahaaa!
Men då är det ju ännu bättre med frukost på sängen! :-)
Fick iallafall en spabehandling av han present. *tack min älskade!*

Nu ska jag börja plocka här hemma.
det ser ut som tusiken här nu när man inte har idats göra nåt för att Gossen varit så dålig.
Ska väl försöka att inte vänta lika länge igen tills nästa inlägg! :-)

KRAM

Kommentarer
Postat av: therese

men så fin tatto :)

2009-02-03 @ 14:23:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0