Dödsstraff...????

Har precis sett klart Grays.
Idag var verkligen ett kännsligt avsnitt...
Satt och grät nästan genom hela avsnittet.... (kan ju även bero på att jag är extra blödig nu...?)
Som när lillkillen var döende... när mamman skulle hjälpa han att släppa taget..... *storgråter*

Men uch! Tyckte nästan det var för sorgligt. Hemskt!

Och när jag satt och kollade och när killen där skulle avrättas...
Då började jag fundera.... vad tycker jag egentligen om dödsstraff???
Ja, egentligen är jag så kluven.
Men det är nog för att jag är ganska blåögd... (finns mååånga som håller med mej...)
Jag kan ju tro det bästa om folk hela tiden... och det är ju inte alltid så bra....
Jag kan med säkerhet säga att när det gäller brott mot barn, ja ni förstår nog, då tycker jag deffenitivt att dödsstraff är det enda som gäller.
Man ska inte ge sej på nån som inte kan försvara sej själv....
Men är det rätt att ta en annans liv?? Är man inte lika dålig människa själv då?
Oj, nu blev jag så där kluven igen.
Kan inte skriva riktigt hur jag menar och känner, men jag tror nog att det finns fler som känner som jag... eller?
Berätta för mej!

KRAM och Gonatt!

Kommentarer
Postat av: angelika

suck visst är det hemskt att man kan gråta såååå... när jag var gravid med jeppe så såg jag nån serie på 5an den hette typ . Mc clouds dugther´s och jag grinade haha, det var nära att micke sa bort tv´n .. för det var inte så sorgligt ... men men jag var ju gravid

2009-03-19 @ 07:43:17
URL: http://lillafrokenlycklig.blogg.se/
Postat av: Johanna

Extra blödig säger du??? En liten på gång eller? ;)

2009-03-19 @ 13:09:48
URL: http://johannavinsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0