Betydligt bättre!

Jo, jag är då bättre...
Sen har vi mina andra familjemedlemmar som inte alls är lika frisk som mej.... Stackarna!!
Lilleman... ja, han har jag då bytt blöja på säkert 8 gånger idag.
Och Storeman springer titt som tätt på toa...
Nå, som Angelika skrev så går det över en dag, fast man inte tror det!

Nu till nåt roligare!
Helgen som varit har varit helt fantastisk!
Alla syskonen utom Theresa med familj var ju upp till mamma nu i helgen för att fira hennes födelsedag och morsdag.
Det var ju morsdag i Finland i söndags.
Mamma fick en mobiltelefon av oss. Och gissa om hon blev glad!
Hon har haft en jättegammal Nokia utan färgdisplay så hon har inte ens kunnat ta emot MMS... Men nu så! :-)
Ätit gott hela helgen också!
Först när vi kom fram serverades torrköttsoppa! Mmmm!! Åh, så gott!
Till lunch på lördag blev det hemmagjord mos och stekt löja. Men tyvärr så får ju inte vi havande käka löja som är fiskad i Kalix...(?)
Till middag blev det rökt renköttsoppa till förrätt och kycklinggryta med ris till varmrätt. Och en massa tårta till efterrätt.
Ja, och mellan dessa måltider så blev det godis, fika, kaffe, läsk, och massa andra sötsaker!
Tusen tack Älskade Mamma för allt!
Fredagkväll blev det poker.
Jag låg bra till. Så jag gick och la mej ganska tidigt.
Däremot karlarna.... hehe.... dom var inte i säng förrän efter 4 nångång.... :-)
Och jag ska tala om för er att ingen av dom var vidare pigg på lördag....
Men trevligt var det!
På lördag tog vi en sväng med fyrhjulingen.
Alvin ville först inte alls provsitta.... men sen ville han inte kliva av! Blev jättesur!

Alvin, Älsklingen och Martin.

Tyvärr så regnade det nästan hela dagen så vi hann inte vara ute så länge... men han gillade det verkligen!
Inne var det mest bus mellan alla kusinerna och så klart Pekka... :-)
Men alla som känner honom vet ju att han är barnet själv!

Där ligger dom. :-) Niklas, Pekka, Henrik, Martin och Alvin.
Alexander och Emelie var nog aningen för små för att delta...

Alexander lekte med bilen istället.
Jag hann ju även med att klippa Älsklingen!
Vad tycker ni??? :-D

Är han bara inte för gullig min lilla Älskling? :-) ♥
På söndag var det bara att fara hem... trååååkigt.... men men, tillbaka till vardagen igen...
Tyvärr så tog mina batterier i kameran slut... men jag fotade med syrrans kamera, men har inte fått bilderna än.
Bl. a. på när Alvin och Henrik badar i en gummibåt...

Alvin och mummo just innan vi skulle fara hem kollade på pippin som var utanför fönstret...

Glömde ju berätta för er vad mina underbara fina här hemma gjorde igår morse när jag låg sjuk...
Dom åkte iväg till Luleå och köpte mej en cykel i tidig morsdagspresent! Med cykelkorg!!! Och så klart en stol till Alvin så han kan åka med.
Tack mina fina! Ni är det bästa!
Så igår kväll skruvade dom ihop den. Och Alvin hjälpte ju såklart till!

Men vi har ju inte hunnit cykla än... men det kommer nog nån dag!

Nå, nu ska jag ta och lägga ifrån mej dator och kika lite TV.
Ha det bra!
KRAM

Kommentarer
Postat av: Sofie

Skönt att ni blivit lite bättre nu iaf. Magsjuka är verkligen inte att leka med. Vilken fin cykel du fick, den kommer nog Alvin trivas att åka runt på :)

2009-05-14 @ 08:08:43
URL: http://ontheinside.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0