Hej på er!

Helgen är över. Och då är även helgjobbet avklarat.
Men jag måste säga att det inte alls har varit jobbigt. Jag har haft sån positiv energi i helgen och inte alls känt mej trött. Och det gör det ju genast mycket roligare att fara till jobbet. :-)

Igår blev vi bjudna på middag hos svärfar när jag hade slutat jobbet.
Även min pappa var bjuden.
När vi kom dit så var J, S och lilla Amanda där också, men dom for nästan på en gång.
Men Joni och Jenny var där och tvättade bilen.
Så det var trevligt att surra med Jenny. Det var verkligen länge sen!


Alvin var lite skeptisk. Han tyckte att högtryckstvätten lät väldigt illa. Men han vande sej till slut.
Då började han leka med den, och så sprutade han vatten på oss andra. Och det var ju sååå kul! :-)

Ser det inte hur gott ut som helst??? Mmmm! Jammi!
Grillat kött, tomat och svamp. Kokt potatis, potatissallad, dallassallad, grönsallad med feta och tzatsiki.
G U D O M L I G T ! !

Jahapp, efter maten for pappsen hem med Lilleman och jag och Älsklingen for till huset.
Blev bara att plocka undan i TV-rummet så att vi kunde börja riva resten av tapeten.
Riktigt skönt att få det städat. Det ser inte ut att vara lika mycket kvar att göra då! :-)
Däckade rätt snabbt när vi kom hem.
Orkade inte ens se klart Eurovisionsfestivalen... Zzzz.............

Imorse vaknade vi kring 7-tiden.
Käkade frulle och sen bar det av med cykel till huset.
Älsklingen målade taket i TV-rummet och jag och Gossen lekte ute.

Cooling!
Vi lessnade ganska fort så vi cyklade vidare till Helen som bjöd på kaffe.
Satt där och surrade en stund innan vi for vidare till min farmor. Även pappa var där.
Men klockan tickade på, och jag skulle på jobbet och Lillaman sova så vi blev inte länge.
Men visst har jag varit hurtig idag på förmiddagen??? :-) hihi!

När jag kom hem från jobbet så höll Älsklingen på och grilla hambisar ute på gården.
Och pappa min var inne med Alvin.
När vi käkat for vi till huset igen.
Nu är det inte så mycket kvar av underarbetet i TV-rummet... känns skönt.
Men jag måste ta itu med badrum nr.2.... *djuuuup suck*
Ingen frivillig som vill hjälpa mej??

Nu ligger jag i sängen och känner hur Vildingen i magen lever rövare!
Som en galning!
Förstå, jag är redan i vecka 24!

........ och magen den växer.........

Nu till favvo-kvälls-syssla: bloggläseri!

KRAM

Kommentarer
Postat av: Catja

Hihiii! Så söööt han e i sin a solbrillor! Åsså är han mitt i coolsteget också ser ut som nån BSB-danssteg! Hehe! Sötmagen, klappa bäbisen!

2009-05-18 @ 08:07:44
URL: http://nojjigmamma.blogg.se/
Postat av: Sofie

Ja, Alvin var riktigt cool i sina solglasögon.



Värst vad din mage har växt :) Skänt att ni får ordning i huset innan h*n tittar fram.

2009-05-18 @ 09:55:16
URL: http://ontheinside.bloggsida.se/
Postat av: Jenny

Ja jisses tiden går fort! Vi får ta nå mer surr, när jag är lite socialare och inte i förkylningstagen:(

2009-05-18 @ 11:11:47
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: Jenny

Tiden går fort minsann! VI får ta nå mer surr när jag är lite socialare och inte i förkylningstagen :( Trevlig start på veckan!:)

2009-05-18 @ 11:13:25
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: Sara

Vad fort tiden gått! Nu är det ju inte så länge kvar tills Amanda får sin andra kusin, hihi.

2009-05-18 @ 15:58:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0