Magsjuka is in the house...

Ja, mina vänner!
Här på Ängsvägen råder magsjuka. Den värsta jag någonsin varit med om!
Det började redan i Finland.
På söndag morgon fick Mange magsjuka. Jag körde hans bil från Pello till Kalix.
På måndagmorgon när vi steg upp så satte vi oss alla tre för att äta frukost.
Men Lilleman var inte alls sugen på nåt (och det är verkligen inte likt honom!). Då anade jag ugglor i mossen...!
Mycket riktigt! Någon minut senare började han kräkas.
Jag for på jobbet som vanligt.
Mina killar här hemma hade det ganska bra. Mellan kräkningarna så lekte dom.
Konstigt! Jag förstår inte hur Lilleman orkade!

Mellan varven vilade han upp sej... Stackars!
När jag kom hem från jobbet kring 15-tiden så var allt frid och fröjd.
Men efter 16-tiden så startade det hela!!
Uch och fy och blä och tvi och hurvel!
Jag säger då det! Det värsta jag varit med om under mina 25 år!
Finns inget jag kan jämföra med!
Det fanns inget slut på det hela. Eller jo, efter ca 11 timmar. Då blev det bättre. Men det är fortfarande inte bra, och ändå är det över 24 timmar sen...
Men idag har jag fått i mej liiiite mat iallafall.
Jaha, inte nog med det.
Inatt började min Älskade kräkas. Och nu ligger han i feber... stackare!
Och Lilleman, han har inte bra i magen... :-(
Nå, vad ska man göra?
Har ni några tips på donakurer?

Jag blev väääldigt sugen på bacon just nu!
Tror jag måste gå och steka ett paket. Få i mej lite salt!! Mmm!
Ska se när jag ska lägga in bilder från finlandsresan och skriva ett roligare inlägg.
Men nu vet ni hur vi har det här hemma!
Hoppas ni har det bättre!

KRAM

Kommentarer
Postat av: Svärmor

Jag kan garantera, att det lät ILLA, när du kräktes! :(

Råkade höra det. :/

KRYA PÅ ER!!!! Kramar!!

2009-05-13 @ 15:55:42
Postat av: angelika

FY FAN !! stackars er ... vi hade ju i vintras och casper var sjuk i 5 dygn, han bajsade å kräktes .. det var hemskt.. fast det går ju över även om man på 3 dan tror att det kommer vara så här jävligt jämt.. haha

hoppas ni blir friska, men du ... Bacon ?? klarar du det efter magsjuka hahahaha

2009-05-13 @ 17:34:43
URL: http://lillafrokenlycklig.blogg.se/
Postat av: Sara

Fy vad hemskt :( Krya på er!

2009-05-13 @ 19:27:52
URL: http://kexet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0