...nästa oro...

... hur oroliga är ni vad gäller svininfluensan?
Jag är så förbaskat orolig!! Helt sjukt orolig.
Och jag som brukar kunna hålla mej ganska lugn.
Läser på om det på nätet.
Kollar nyheterna varje dag.
Ja, jag är äckligt orolig!!

Och i natt när Alvin började hosta så började tankarna flyga iväg.
Låg länge vaken och lyssnade när han hostade...
Nästan så att jag började gråta...
... och tänk, snart får vi en till liten en, och då kommer jag att behöva oroa mej för det! *suck*

I början tog jag det med en klackspark.
Skrattade åt alla bilder och roliga historier som skickades runt om influensan...
... men nu helt plötsligt........ ja....
kanske har det med dödsfallet att göra......

Och så det här med vaccinationen.
Ska man göra det eller inte...?
I natt bestämde jag med för att jag och Lilleman ska göra det.
Älsklingen kommer nog att göra det genom jobbet.

Hur ska jag göra för att sluta oroa mej??????

Ja, mycket funderingar.
Hur oroliga är ni då?

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag är precis som du, tog det med en klackspark tidigare. Men nu den senaste tiden har det blivit värre. Jag har tom drömt om förkylda människor som jag var tvungen att hålla mig borta ifrån.

Jag måste göra dig besviken, men lilleman kommer inte få vaccination, småbarn får (kan inte få?) det, så enda sättet att skydda dom är att vi vuxna tar sprutora.

2009-09-03 @ 09:28:31
URL: http://elliinh.blogg.se/
Postat av: Catja

Jag är också asorolig men det är ju ingen fara bara man är försiktig. Du kan ju inte bli smittad av nått du inte utsätter dig för. Tvätta händerna OFTA. Ha med handsprit överallt. Låt inte Alvin röra grejjer på affären, SPRITA KUNDVAGNEN han sitter i. "Spring inte i kåkarna" som Göta säger och om nån är det minsta förkyld får dom inte komma å hälsa på. Detta kör vi på stenhårt å hoppas att vi inte får nån smitta.

Sen måste jag säga emot Elin. Kollade med läkaren på vc som i sin tur kollade med smittskyddsinstitutet. Barn över 6 månader får vaccinet. KRAM

2009-09-03 @ 09:55:23
URL: http://nojjigmamma.blogg.se/
Postat av: Catja

Ha en handspritflaska i hallen. Alla som kommer in spritar händerna! Det har vi! :)

2009-09-03 @ 09:55:48
Postat av: Elin

aha..ok. det var bara vad jag fick höra av min bm igår. är ju jätte bra om barn kan få det, med tanke på dagis/skolmiljön.

2009-09-03 @ 14:25:16
URL: http://elliinh.blogg.se/
Postat av: Stina

Tyvärr får inte barn under tre år vaccinet... Det är bara barn i riskgruppen som får det om dom är under tre år..

Och barn under 6 månader får det inte alls...

2009-09-04 @ 12:48:17
Postat av: Charlotte

Jag skulle aldrig någonsin ta vaccinet,det är ju farligare än själva influensan!!!! Det innehåller kvicksilver och är inte ens färdig testat för biverkningarna man kan få. Är farligt om alla svenskar vaccinerar sig oxå för då blir ju bakterierna resistenta mot vaccinet. Rekommenderar det absolut inte. Och skulle absolut inte ge mina barn detta gift (min uppfattning). Kolla in www.svininfluensan.com så får du lite mer info.

2009-09-04 @ 16:54:46
URL: http://onlymech.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0