Kalix

Haft besök på förmiddagen.
Först kom Fia och när hon farit kom Kicki. Det är verkligen trevligt med sällskap!
Efter att jag hämtat Alvin på dagis blev det att åka till Kalix och hälsa på familjen Rova/Lindvall. Blev även bjuden på supergod och superenkel mat!
Ska ta och laga den själv nån dag och då ska ni få bilder och recept... inte nu. Det orkar jag inte med.
Efter middagen åkte jag och Alvin till Kalix lasarett och hälsade på min farmor.
Hon åkte in i förrgår. Hennes tal hade försvunnit och hennes halva mun hängde.... dom tror inte att det var en stroke. Kan ha varit nåt som kallas tie-atack eller vad det kallas...........
Men det var sååå hemskt att se henne!
På bara någon dag så hade hon blivit så gammal! :-(
ÄLSKDE FARMOR!
Förhoppningsvis så blir hon bättre!
Men hon är trots allt 90 så.......
Förstod inte vad hon sa när hon pratade... endel kunde man förstå lite....
Men hon förstod oss, och hon kunde röra på armar och ben. Så det var konstigt att hon inte kunde prata....
Men Alvin sjöng för henne. Och man såg i hennes ögon hur glad hon var. Och så höll han henne i handen....




Imorn blir det bad med ungarna i Kalix.
Sen en sväng till farmor igen.

Nu ska jag bädda ner mej i sängen.

KRAM


Kommentarer
Postat av: Sofie

Så tråkigt att höra om din farmor. Hoppas hon blir bättre snart. Om än 90 år är en mycket aktningsvärd ålder så vill man ju ha kvar sina nära och kära ännu längre :)

2010-04-16 @ 15:26:35
URL: http://fancyfacts.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0