Skynda skynda...

Lovisa ligger och sover.
Killarna mina är på promm. Så jag tänkte hinna med ett snabbt inlägg innan Gumman vaknar.
Kom hem från svärmor förra tisdagen. Helt underbart att vara där!
Tusen tack för allt!
Hemma har inte så mycket hänt, var fortfarande dålig. Onsdag åkte jag på vårdcentralen och fick ögondroppar mot infektion.
Orken fanns fortfarande inte, så låg mest och slappade.
Torsdag var familjen Rova/ Lindvall på besök.
Bakade en kladdkaka och vi trängdes i köket. :)
Alvin vart överlycklig när han fick se Martin och Niklas komma. Ögonen sken som solen när han vinkade till dom från köksfönstret.
När Niklas kom in sprang Alvin till köket och säger med världens gladaste röst:
- Niklas, jag har saknat dej!
Åh, Gullungen min!!
Tror Niklas blev ganska glad över dom orden!

Fredag eftermiddag kom vi på att vi skulle åka till stugan i Finland.
Theresa med familj skulle också dit.
Så klockan 16 började vi packa och satte oss i bilen för att köra 25 mil. Det gick ganska bra faktiskt.
Helt underbart har det varit i stugan!
Levande ljus, oljelampor tända i fönstren och somna till en sprakande brasa! Kan det bli bättre?! :)
Blev lite lingonplockning och fyrhjulskörande... och lite annat spännande som jag kommer berätta sen när jag har mer tid.
Kom hem igår.
Alvin vaknade med igensvullet öga så det var bara att åka på vårdcentralen med han när vi kom hem. :(
Visade sej att han också hade fått någon infektion i ögat. Ögondroppar för han med...
Betydligt bättre idag.

Har hunnit till Helen en sväng idag. Surrade och skvallrade som vanligt ;)
Tvättat. Vikit tvätt. Diskat. Tömt diskmaskinen.
Och nu ska jag börja med middagen. Korvsoppa! Mmmm!!


Dagens lunchkock

Så.... nu vet ni vad vi pysslart med, och varför det inte blivit nåt bloggande för min del! :)

KRAM


Goråtta :)

Kommentarer
Postat av: Farmor

Saknar er, så det gör ont ;(

Mina barnbarn, som är världens goaste o sötaste!! <3

Kan väl inte bli nåt annat, när dom har så underbara föräldrar...

2010-08-31 @ 22:36:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0