Vad häftigt!

Tycker träden ute ser så häftiga ut nu när det är så mycket frost på dom!
Älsklingen fotade några bilder på dagen när det var ljust ute... och jag har fotat nu ikväll... men det blev inga bra bilder nu på kvällen, så imorn blir det fara ut me kameran i högsta hugg om vädret tillåter och barnen är krya.



Dessa två bilder har då Älsklingen tagit.

Så här ser busken ut på gården.
Alltså, jag kanske tjatar, men det är sååå häftigt!
Träden på byn var tjocka av denna frost, så man såg nästan inte igenom grenarna.

Nog tjatat om det!

Har äntligen fått in bilder från kameran... utan bråk! :-)
Bilderna från Leos var inte så bra, så dom bjuder jag inte på.
Däremot kan ni få bilder på vårrullarna vi gjorde igår!

Fyllningen. Köttfärs, glasnudlar, vitkål, morot, vitlök, fisksås och kryddor... Mmm!
Kanske inte ser så gott ut, men det var det!

Felet vi gjorde var att inte lägga på papper efter fritering, så dom var verkligen flottiga! :-)
Joni och svärfar var över och smakade också. Tror dom gillade dom...

Idag har jag bokat stugan/läggan som vi ska ha när vi åker ett gäng tjejor till Levi i februari.

(bild lånad från levi.fi)
Mitt inne i centrum! Gångavstånd till allt! Kan inte bli bättre!
Längtar!!!!

Pappa och Georg har varit hit på förmiddagen med semlor... jag är ju inte nån semelälskare egentligen, men det var ganska gott... faktiskt!
Och självklart så skulle ju Lilleman spela pajas, som alltid när det är folk i närheten. Han verkligen älskar att få uppmärksamhet!

Morfar upp i dagen kanske?? Hahahaa! :-)
Vet ni vad han har börjat göra?
Stava ord... Han sitter vid sitt bord med krita och pappar...
-L A L! Riktigt vrålar ut det! :-) Så kul!
När man frågar han var A:et är på tangentbordet så hittar han rätt. Samma gäller L:et. Han är duktig min lilla grabb!
Och så kan han räkna till 12.
Okej, han vet inte att man ska räkna en åt gången.... så tre stycken i verkligheten han bli 6 för han... :-)
Han har lärt sej så mycket på sista tiden. Och det är så synd att jag inte skriver ner det.
Man glömmer så fort...

Nu ska jag joina min Älskade som har gått och lagt sej.
Han börjar ju jobba imorn... :-( Tråkigt!

Nå, fortsatt trevlig kväll!
KRAM


Kommentarer
Postat av: farmor

Precis samma har jag fotat där ute...frost.

Ska skicka några bilder, när jag hinner.

Hörde ett tips på radion, när man ska fota träd/grenar, man kan prova fota nerifrån så får man blå himmel till bakgrund. =)

Snyggt blev det, när jag provade...

2010-01-16 @ 05:24:41
Postat av: Sara

Jättefina bilder! :-) Vilken duktig grabb ni har!

2010-01-16 @ 09:08:23
URL: http://kexet.blogg.se/
Postat av: Theresa

Ojdå! Han måste brås på sin moster, lillgossen;-)

2010-01-17 @ 16:21:37
URL: http://www.skaggys.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0