Dubbelsidig öroninflammation

Igår åkte vi in med kidsenvårdcentralen för att dom haft sån hosta så länge.
Men det var ingenting i lungorna. Inte på nån utav dom.
Men däremot så hade Lovisa öroninflammation i båda öronen...(!)
Vah?
Hon har inte varit gnällig... inte varit sur och lessen... ingenting som kan tyda på att hon haft ont.
Hon fick penicilin. 5 dagar. 2 gånger dagligen.
Hostan är fortfarande kvar.
Och penicilinen tar hon utan problem.

Solstrålen våran!
Nu har hon ju så långt hår så vi kan sätta upp det med klämma... :-)

Niklas kom hit igår. Åkte med mej efter att jag och Desso varit i Torne. (köpte ett bra täcke till Alvin bl.a)
På morgonen for Älsklingen och Niklas iväg med skotern. Kom inte tillbaka förrän efter 14.00-tiden.
Då hade jag och barnen hunnit sova i nästan 2 timmar.

Efter lunchen bar det av ut på gården.
Killarna spelade hockey, och Lovisa sov i vagnen.
Sen kom Theres och Elin.
Och då gick vi in och fikade lite.
Elin och Alvin hade roligt med moppen... :-)



Dom såg väldigt roliga ut!

Stina har varit hit en sväng ikväll också.
Visat mej hur jag gör en fotobok. Ska ta och göra en... Kul!
Alvin sover sen nån timma tillbaka och Lovisa har precis somnat.
Niklas och Pekka kollar fotboll och jag ska kika på IKEAs hemsida vad det blir att handla imorn när jag och Stina ska till Happis.
Tindra och Alvin får följa med, ska även på Leklandet.

Nä, nu har jag inte tid mer att skriva.
Trevlig kväll!

KRAM


Kommentarer
Postat av: Farmor

Stackars små liven...Säg åt baciluskerna, att nu är det dags att flytta till nån annan familj!!

Hoppas barnen nu blir friska snart.

Tur att det har varit så "lugn" öroninfammation, att Lovisa inte behövt ha ont.

Fast o andra sidan, vi kvinnor har mycket högre smärttröskel vad männen har. Lovisa är bevis på det ;D

SÖTUNGARNA DÄR!! <3

2010-03-11 @ 21:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0