Bror Hugo 26/6-2010

Största syster Teresa och hennes Janne har fått en gosse 26/6.
Har helt glömt bort att visa honom för er.




Själv har jag inte hunnit träffa honom IRL, pga vissa omständigheter... :)
Men förhoppningsvis så blir det till veckan.


Stort grattis till Theresa och Janne. Och självklart storasystrarna Julia och Elin!


Nästa man på tur

Jaha, då var det Älsklingen tur att få magsjuka.... :(
Han började känna av det igår. Hela natten har han varit på toa... Nu ligger han och sover...
Hoppas det inte är långvarigt!
Och hoppas jag inte får det.
Sitter här och känner efter... om jag känner efter noga så mår jag nog lite illa.... kanske att det kan bero på att matintaget dom senaste dagarna inte har varit så bra.....
Hoppas hoppas hoppas inte jag också får det! :(

Hela dagen igår var vi ute på gården.
Alvin stortrivdes! Äntligen fick han vara ute!! :)
Han spelade landhockey, hjälpte farfar och klippa gräset, hjälpte morfar och dra upp stubbarna här på gården...




 

Lovisa satt självklart med oss ute!

Med hörselkåpor på. Traktorn lät ju väldigt illa... :)
Till en början var hon rädd för den, men det gick över....

Idag har hon visat att hon verkligen kan krypa.
Vi vet ju att hon kan ta sej fram. Men vi har aldrig listat ut hur... Hon drar sej inte, hon hasar inte, hon backar inte... men hon har tagit sej fram.
Men idag så har hon krypit hur mycket som helst! :)



Sötsessan!♥

 

Vad tror ni?
Blir det regn idag...?
Det ser så ut.... nå, då får man väl ta och hitta på nåt inomhus.

 

Ungarna sover nu, så jag ska passa på att fortsätta med min bok. Gisslan av Lee Child.

Ha en fortsatt bra onsdag.

KRAM


Magsjuka har härjat hos familjen Lindström/ Vuotila

Ja, Herre Gud säger jag bara!
Det är den värsta magsjuka jag någonsin har varit med om för ett barn!
Alvin började kräkas vid 19-tiden på onsdag. Igår kväll var sista kräkningen... *peppar peppar*
Idag är första dagen han har fått i sej lite mat.
Tunnbröd, smörgåsrån och grönsakssoppa... Även dryck har han fått i sej en hel del.
Stackars lilla älskade kille! Så jag har lidit med denna lilla varelse... Mitt hjärta har gråtit varje gång det har kommit upp för han... ;-(
Även Lovisa har kräkits lite. Men inte alls i närheten av vad Alvin har.
Däremot så har det kommit andra vägen för henne. Såååå mycket! Såååå löst! Jössös! Ni kan inte förstå.
Nå, förhoppningsvis så är det över nu. Och hoppas jag och Älsklingen klarar oss!
Idag är första gången vi har varit ute sen onsdag.
Vi var på en liten promm...

Så här livat är det en söndag-förmiddag i Törebyn... :-)
Riktigt håll-i-gång!



Mina älskade trollungar!

Som ni förstår så var midsommar väldigt lugn för oss.
Men jag försökte så gott det gick att "festliga" till det. :-)

Min förrätt! Mmmm!!

Älsklingens förrätt. (han gillar nämligen inte räkor (?!))

Varmrätt: Färskpotatis, sill, lax, ägg och gräslökssås.
Satt ute på altanen och åt i det varma vädret! Men på helspänn hela tiden så man hörde barnen inne!

Har inte hänt så mycket annat.
Idag har jag iallafall fått städat undan i sjukstugan (vardagsrummet). Skönt!
Det har verkligen sett ut som ett bombnedslag! Men nu är det som vanligt igen... Eller är det vanligare när det ser ut som ett bombnedslag...? Hmmm?  Nå, städat är det iallafall.
Har dammtorkat och bytt gardiner. Blev åter igen gröna. Ger lite mer liv i rummet med färg.

Nu måste jag få i mej lite käk. Magen kurrar som bara den!
Hoppas allt är frid och fröjd med er, och att ni haft en toppen midsommar!

KRAM

Har inte så mycket att komma med...

...
Lovisa är lite sjuklig.
Feber igår kväll och lite idag. Men natten har gått bra iallafall... Hon vaknade en gång vid halv tre-tiden...
Idag har vi inte gjort så mycket.
Kicki och Dennis har varit hit. Älsklingen har klippt gräsmattan och jag har bara latat mej... hihi... kanske inte bara... :)
Igår var vi till Kalix och hämtade mina kläder från helgen. Lämnade allt där när jag åkte hem på lördag natt.
Vi var in på Dressman och köpte Älsklingen en kostym till brors bröllop.
Sååå fin min älskade blev! Mmm!
Måste verkligen hålla fast vid han om det finns singeltjejor på bröllopet... :)
Och hur trevliga som helst på den affären! Så kul att handla när personalen är så trevlig!
Tror jag äntligen har hittat klänningen jag ska ha på mej... Så nu ska jag bara klicka hem den!

Annars då?
Som sagt inte så mycket att komma med...
Som vanligt.
Städar. Plockar. Diskar. Ser TV. Leker. Ute. Trött.

Bilder från i helgen finns på min picasa... :)
Det var en kul kväll... men dagen-efter var INTE rolig. Blir nykter både midsommar och Törepuben. Tycker inte det är värt att må så dåligt som jag gjort!! :)
Finns mycket annat jag kan roa mej med!
Så kika in och kolla bilderna. Tack Anne för dom! :)





 

Nu ska jag hoppa i säng.

Imorn blir det att olja in sandlådan och fylla den med sand!
Äntligen har Lilleman fått sin sandlåda!

KRAM


Fler bra låtar som lyssnas på Spotify




Fredag

Började dagen med en promm.
Rask takt med banvagn 40 minuter! Jössös att det var jobbigt! :) Men det är bra!
När Lovisa vaknade bar det av till Kalix och hälsa på syster...
Ungarna lekte på altanen


 

 






Satt själv också och njöt av solen. Otroligt nog! :)
Blev även en sväng på Grytnas VC. Alvin har blivit biten av nåt i ansiktet så det har svällt upp... men det var ingen fara.

Nu ligger mina ögonstenar och sover.
Den största av mina ögonstenar sitter ute på altanen med Linus och dricker öl. Dom ska väl iväg nånstans....
Imorn ska jag ju iväg på grillfest!! Så kul det ska bli!!!! LÄNGTAR!
Här är en låt som jag kommer se till spelas heeeeela tiden!


Första gången jag hörde den idag, men den är ju bara såååå bra!!! ♥
Så härlig!! Kommer nog dansas en hel del till den här i sommar!

KRAM

Tur det finns ärliga människor!

Idag blev en promm på förmiddagen när Lovisa hade vilat.
Med vagnen och rask takt knatade vi ner till Hamnkroa och skulle hälsa på Stina. Men tråkigt nog som kom jag ju just i lunchtider, så jag bara satt där... :)
Alltså 30 min promm, 30 vila, och 30 promm hem.
På vägen hem upptäckte jag att jag tappat min lur..... :(
Hela vägen hem tittade jag på backen.... men ingen telefon.... gick hela tiden och hoppades på att det var någon ärlig människa som hade hittat den.
OCH SÅN TUR JAG HADE!
Det visade sej att det var en kvinna jag känner som hade hittat den!
Skyndade mej iväg och köpte en ros till henne! *tack tack tack*
Hon visade huset dom bodde i, och jag måste säga att jag blev så avis! Såååå fint!! Som i en inredningstidning!
Nå, klockan var mycket och jag var redan sen till dagis för att hämta Alvin.... och bilen min startar inte! Gah! Hade jag inte haft nog med problem idag???
Nå, efter att den fått vila några sekunder, så startade den och jag gasade mot dagis. :)

Även idag har varit en utedag!
Igår spenderades först förmiddagen på banken. Öppnade sparkonto till Lovisa, kollade mina fonder, placerade om, kollade räntor på bolån, låste.... ja lite såna där vuxenpoäng-grejor.
När jag kom tillbaka till Töre satt Jenny coh väntade! Trevligt!
Så hela dagen satt vi ute på altan.
När grabbarna kom från jobbet, grillade vi. Mmmm!

En fantastisk dag!

Alvin "lärde sej cykla". :) Eller kanske inte! :) 
På kvällen kom Stina och det blev promm... men ingen utav oss orkade egentligen så det blev en liten en... typ 30 min. MEN då ska ni veta att vi joggade också, efter 30 minuters promm... :)
Ni behöver inte fråga hur långt vi joggade..... :) Huvudsaken är att vi gjorde det!

Lovisa har lärt sej att sätta sej upp när hon ligger i sängen... tror ni att det är kul nu när hon ska lägga sej och sova? :) Nope!
Men men! Det är sånt som hör till! :)




Nu ska jag hoppa i kojs. Stina kommer redan efter 8 imorn bitti. Då blir det att knata iväg på vår dagliga runda...

KRAM


Mammas ögonstenar


Förresten!

Kände ni av västerbottens skalv igår kväll?
Det gjorde vi när vi låg och kollade TV!
Läskigt.......

16 Juni

Nu ska ni få höra!
Har börjat promenera minst 1 timma varje dag! Jepp, så är det! :)
Ni tänker nog "det gör väl alla". Men då ska jag tala om för er, att det har inte jag gjort.
Inte i den takten som Stina och jag håller nu när vi prommar! :)

Hurtbullarna dag 1. (måndag) Promm: 58 min, vila 5 min, 10 min promm :)
Första dagen kände jag inget i benen. Men på kvällen kom det smygandes! Benen var ömma...

Dag 2. Promm 63 min, vila 5 min, 10 min promm.
Här har vi ena riktiga snyggingar på väg ut! :-D
Både jag och Stina hade skavsår från dag 1 så vi bestämde att gå med foppa-tofflorna... (dumt? JA!)
Först och främst så kände man varenda jävla sten under fötterna!
OCH, igår kväll efter duschen kände jag att jag hade skavsår UNDER fötterna! AJ! Inte kul!
Bättre idag, men jag har ont i vader, lår, rumpa, fötter, tår och ryggen! Ryggen känns som om den gått av längst ner!
Vågen visade ca -0,5 kg.
Stina ska tydligen ha ner mej 2 kg denna vecka... :) Ja vi ser ju! :)
Inget fika eller annat snask... Men på lördag ska jag unna mej en mjukglass!

Alvin är sista veckan på dagis nu. Sen är set sommarlov i typ 12 veckor eller nåt sånt.
Skönt att få vara hemma...

När jag var och lämnade han på dagis igår, började jag nästan gråta... Dom hade gjort färdigt ett skåp för Lovisa... :( Redan?! Min lilla flicka! Va? Vart har tiden tagit vägen???

Min lilla bäbis ska väl inte börja på dagis på många, många år...? Hmmm... snart dags att skaffa en till kanske...? Hihi! Nädå, oroa er inte. Här kommer det inte att komma fler, på mycket länge! :)

Idag blir det banken.
Pappa och jag.
Han ska skaffa internetbank och telefonbank (ja, man tycker att alla redan borde ha det, men icke... :) )
Jag ska ta och öppna konto till Lovisa... Kanske dags va? Hon är ju bara 9 månader... :)

Jenny kommer hit idag. Ska umgås och prata skit. Och om vädret förblir detsamma som nu, så blir det att grilla!
Mmm!

Och till helgen blir det grillparty i Kalix hos syster. Länge sen jag varit på party! Tror Levi var senast. Alltså i vintras... ska bli mycket kul!

Nä, nu fortsätta med tvättandet innan jag beger mej mot Kalix.
Trevlig onsdag på er!

KRAM

PS!
Jag ska ju på bröllop i slutet av juli. Behöver hjälp med att hitta en klänning. Har ni förslag på var man kna hitta fina klänningar? Har kollar nelly, smartgirl, halens och nån annan sida... men om ni vet en extremt bra sida så hör av er! :)

Åt helvete med ViaSat


Bara en jävla massa krongel med Viasat!
Har ringt dom för ca 2 månader sen, och då hjälpte dom att fixa felet. Nu är det samma jävla fel igen!
Kan man reklarmera?! Vet nån?
Det är ju typ 3 månader sen vi skaffade det, och blev bundna i 24 månader.
Men nu är vi ju så fruktansvärt missnöjda!!!
Grrr!!

God Morgon!

Fredan 11:e juni

Jahapp, då var det åter igen fredag. Och denna helg jobbar jag. Sista helgen. Sedan ledig i minst 12 veckor!!! Härligt! :)
Lovisa och jag sitter och kikar på TV.

Alvin sover. Lovisa väckte han kl 5.30... Inte populärt. Efter ett tag när Lovisa legat och tjorvat i sängen säger Alvin:
- Lovisa, sluta gnäll! Och så vänder han med ryggen mot henne. :)

Igår kanske jag inte var lika effektiv som dagen innan. Men jag hann minsann städa bilen iallafall.
Och det behövdes verkligen!!

Annars är allt bra.
Klickade hem två jackor och en topp igår. Från smartgirl. Dom hade många fina jackor. Så det tog många timmar innan jag hade bestämt vilken jag ville ha. Kunde alltså inte bestämma mej för en... :)
Nu vill jag att dom ska komma fort!

Nu är det vällingsdags för Lilleman som kom här och sa att "Alvin har vaknat mamma!"
Ha en bra dag och en bra helg!

KRAM

Har aldrig varit så spänd i hela mitt liv!

Jössös!
Vilket avsnitt av Grays va???
Uch! Satt på helspänn HELA avsnittet!
Tror jag måste kika redan idag på säsongsavslutnings-avsnittet på kanal5.se....

Annars idag så har jag fått gjort massor!
• Tagit undan det sista av räfshögarna ute på gården
• Fått bort en vinbärsbuske
• Planterat om 5 blommor
• Varit på en liten promm med ungarna
• Fått upp en massa grejor på vinden
• Städat hela  huset (om ni skulle komma nu, så skulle ni inte känna igen er för att det är så städat :) )
• Hängt tvätt
• Busat med ungarna

• Skurit och stekt egen älgskav

• Nattat barnen
• Kollat TV

 

Nu ska jag hoppa i säng.

Hoppas på att det blir en lika effektiv dag imorn med!

KRAM




Tankarna går till en familj idag som har mist en väldigt fin människa!
Tänker på er!


Promm med kidsen vid älven

Jag och ungarna gick en sväng vid älven. Tänkte att jag skulle hitta lite sand så att Alvin skulle få leka lite...
Han saknar verkligen en sandlåda...
:(
Han älskade att leka i sanden i stugan!
Men vi hittade tyvärr ingen sand. Däremot hittade vi sten och vatten! Och det kan också vara roligt för en grabb på 2, 5 år!
:)







Det är ju rätt vackert vid älven. Man tänker inte på det när man ser det dagligen!





Man blir så glad när Lovisa och Alvin är glada!

ÄLSKADE BARN!

Äntligen ny bänkskiva!

Yes!
Äntligen är det gjort! Vi har införskaffat en ny bänkskiva till köket.
Bytte ut den i ek mot en laminatskiva. Svart. Snyggt!
Och idag kom den nya ekskivan... Vi reklamerade den förra ekskivan eftersom att den spruckigt, och eftersom vi lika skulle ta bort den så passade vi på att köpa en laminat istället. Passar bättre för våra behov.
Så nu har vi en nya ekskiva om någon vill köpa.
Ouppackad. Hör av er!
:)

Så fint det blev!
Tyvärr en väldigt dålig bild... syns inte så bra... men det får duga!
:)

Idag har det blivit en sväng på GK:s för att köpa nytt gardintyg, men dom hade inte det jag var ute efter, så jag får leta vidare!
Blev en vaxduk till bordet på bron iallafall. Nån liten leksak till Lovisa och Alvin, plus att Älkslingen köpte fiskegrejor (igen!).
Lilleman ligger och sover.
Lovisa sitter på golvet och försöker klättra in i leksakslådan!
:)
Älsklingen är på jobbet... eftermiddagsvecka.....
Ska klura på vad det blir till middag idag........?


Trevlig måndag på er!

KRAM

Hej mina vänner!

Nu är vi hemma igen efter att ha varit i stugan från lördag.
Det har varit så härligt i stugan! Ville inte alls hem därifrån! :(
Så här kommer veckan i stugan i bilder....

Första kvällen däckade han efter en lång bilfärd! :)







Hela veckan har bestått i att busa. Varje vaken minut har han varit ute på gården. Bara sovit inne... :)
Han har trivats som fisken i vattnet.
Även nere i stranden har han varit med pappa sin... fångat småfisk som han sen har lekt med i en balja på gården!
:)

Lovisa var för första gången till stugan...
Hon åkte fyrhjuling för första gången!

Hon tog även ett "krypsteg" för första gången i stugan...

Badade balja i bastun...

Även Lovisa har spenderat mesta tiden ute. Och hon har verkligen sovit som en stock ute i vagnen...

Lovisa, sista natten helt utmattad efter så mycket friskluft! :)

Tack snälla mamma för allt!
Maten var fantastisk!! Tack tack tack!!!
Längtar redan tillbaka. Får se när vi kommer dit nästa gång? Hoppas det är snart iallafall!

Måste bara visa bild på begravningsbuketten. Farmor begravdes förra fredagen.
Verkligen vacker bukett! Kunde inte varit bättre!
Tack ni som gjort den!

SOV I RO ÄLSKADE FARMOR♥♥♥

Nu måste jag göra mej i ordning. Familjen Lindström/ Vuotila ska till Luleå och göra av med pengar.... :)

Avslutar det hela med en bild på Alvin där han har på sej kläderna jag köpte när jag var med mamma till Torneå förra veckan!

Så snygg jacka va? :) På ryggen står det stort SUOMI... :)

KRAM


RSS 2.0