Måndag efter 1:a advent

Har egentligen inte så mycket att komma med.
Här hemma är det fullt upp.
Det är julstök, städning, jobb... ja, lite av varje.
Har nog gjort bort det mesta inom julklappshandlingen... till barnen iallafall... :)

Alvin har blivit så duktig att han har börjat sova utan blöja.
Fast nu i natt och natten därinnan så hände en liten olycka. Han hann inte riktigt till toan, men set gör ju inget.
Alla är vi nybörjare nån gång! :)
Gull-Grisen
har blivit så stor och duktig! Och han kläcker ur sej så roliga saker hela tiden! Han är väldigt klyftig! :)
Nämnde ju för ett tag sen att han börjat rita "huvud-fotingar" när vi var hos mamma min.
Nu ritar han solar, plus att han skriver A, L, och I. V och N i hans namn har han inte riktigt lärt sej, men det kommer nog det med. Han är ju trots allt knappt 3 år!

Och så har jag inte så mycket bilder att visa heller.
Det är ju mörkt nästan hela dagarna, så då blir det inte att fota så mycket.... :(

Till helgen blir det att åka upp till mamma i Finland, det ska vara släktmiddag. Tradition som vi har varje år före jul. Ska bli trevligt att träffa allihop!

Och sen om 3 veckor så har vi syskonmiddag. Det ska också bli superkul!
Det händer också bara 1 gång per år att alla träffas samtidigt!

Nu ska jag få i mej lite frukost.
Sen fortsätta med städningen, tvättningen och diskningen här hemma.
Och så kanske det blir lite pepparkaks-bakning med Kicki, Dennis och Alicia.

KRAM

Kära Tomten

Oj, snart är det jul igen! Tiden går verkligen fort.
Inte en enda julklapp har inhandlats. Tror vi ska försöka få gjort bort en hel del till helgen iallafall...

ALVINS ÖNSKELISTA
* Vinteroverall (okej, kanske inte han som önskar sej det. Men jag önskar det åt han :) )
* Byxor (... förmodligen samma här!)
* Fiskespel
* Disney-spel
* Kassaapparat


LOVISAS ÖNSKELISTA
* Vinteroverall
* Vinterskor
* Vinterhandskar
* Böcker (gumman verkligen äääälska att sitta och titta i böcker!)
* Klossar
* Tankenötter (ja, såna där grejor som gör att hon får tänka lite. Sätta rätt grej i rätt hål, stapla på höjden o.s.v)

Förmodligen kommer det väl bli nån mer grej.
Men detta är vad som står högst upp på listan för mina små troll!


Alvin har varit på dagis hela veckan. Och han har varit så duktig när jag har lämnat honom.
Inga tårar alls!
Varje morgon när vi kommer dit och ska gå in genom dörren säger han
- Mamma, idag ska jag inte gnälla. Du kommer ju och hämtar mej sen.
FIN-PRINSEN!!
Lovisa
har spexa på här hemma när Alvin har varit på dagis.
Hon är verkligen mer vild än tam! ;)



(kvallan är inte så bra, men det är för att jag snabbt måste ta en bild, eftersom att hon är snabbare än blixten!)

Idag när jag lämnat Alvin på dagis for jag ner på jobbet ett par timmar.
Jag och K skulle hjälpas åt och fixa till vid fruktavdelningen. Ett påhitt som jag kom på förra veckan... :)
Jag är supernöjd med resultatet! Och det blev även resten av gänget på jobbet. Iallafall vad dom sa... Eller? :)
Älsklingen jobbar ju natt så han låg och sov, och pappa min var med Lovisa.
När jag kom hem så skröt han så mycket på henne.
- Det finns nog ingen snällare lilltös än den här. Hon säger inte många pip. Hon har suttit och läst böcker och lekt med go-karten. Ja, hon är verkligen så snäll man bara kan bli!
Allt detta måste ju vara efter mej!
:D Eller hur?

När Lilleman kom från dagis gick vi ut på gården.
Han skottade snö. Körde bil. Klippte gräset (!). Åkte bob. Och så fick han till och med åka en sväng med skotern! Gissa om det var uppskattat?! :)
Lovisa for mest omkring med bilen. Fram och tillbaka, fram och tillbaka. Och varje gång hon fasnade i snö så började hon skrika. Hon har verkligen tålamod! Haha!



MINA FINASTE FINA!
Farfar
var och sparkade med barnen också några svängar. Alvin sparkade själv, och Lovisa åkte med farfar. Hon blev inte glad när det var dags att gå in igen kan jag tala om... Bestämd liten tjej det där! :)

Nu ska jag strax parkera mej vid TV:n för att kika på Biggest Loser. Gillar verkligen det programet!
Igår så körde jag själv lite med Biggest Loser-spelet till Wii. Överkroppen. Och idag känns det verkligen i armar och bröstmuskler.... BRA! :)

Ha det gott mina vänner!
KRAM

Måndag

Har hunnit vara till kalix en sväng idag.
Hälsa på syster. Händer inte allt för ofta nu för tiden... :(
Men trevligt var det som vanligt!
Käkade lite och barnen busade på i 190! Vildar hela bunten! :)

Helgen har bestått av jobb. Hela helgen.
Jag och H har donat på en hel massa på jobbet innan öppning! :)
Herre Gud vad vi är duktiga! :D

Lillpigan och Lilleman sover nu.
Helt utmattade av allt busande... sötungar!

 

Jag mår gott av all snö! Lite kyla gör inte mej något!

"Finns inga dåliga väder. Bara dåliga kläder!" Så sant så!

 

Nu ska jag strax börja hacka lite grönsaker, idag blir det tacos till middag.

Men för min del blir det utan bröd.

Nu i veckan får jag börja med vissa grönsaker. Äntligen! En vecka har jag enbart levt på kött, fisk och fågel. Lite mager yoghurt eller keso till det! :) Men det ger resultat!

Minus 3 kilo på 4 dagar!! Jäääh! Och denna vecka får jag dessutom börja "träna" (träna och träna, kanske röra på mej lite mer än vanligt!)

 

KRAM





Tankarna går till er och era nära och kära


Jäääh! Det fortsätter snöa!! Jippiii!

Åh, vad det är härligt med snö!
Allt blir så mycket ljusare! Man blir så mycket gladare när man tittar ut genom fönstret!

(googlad bild)

När jag ätit middag efter jobbet begav vi oss till graven för att tända ljus på farmor och farfars grav.
Visserligen var jag dit i morse, men det såg så fruktansvärt tråkigt och tomt ut på graven, så jag köpte gravdekoration och en lykta för att sätta dit.
När vi kom dit så hade redan nån varit och satt det en till lykta.
Så nu står där tre. Men det blev jättefint, med massa ljus och lyktor.
Det är så fridfullt att gå på gravgården. Man blir verkligen lugn... (vissa gånger. Inte alltid.)
Så mysigt på alla gravar med tända ljus... ja det var verkligen fint!

Nu är det dags för Så Mycket Bättre.
Tror det var att dom skulle tolka Petter ikväll. Det kan bli spännande! :)

KRAM

Jag ser det snöar...

... jag ser det snöar, det var väl roligt! HURRA!!!
Vitt på backen!
Såååå glad jag blir!
Fantastiskt!!

KRAM


Jobbhelg

Jepp, i helgen blir det att jobba... KUL!
Dessutom så blir det ju två röda dagar, så jag klagar inte! :)
Börjar 15 idag och imorn och söndag 11.30.

Mina trollungar är mer vild än tam.
Lovisa har ett temperament som heter duga! Så fort det inte går som hon vill så går "larmet". Hon skriker rakt ut och bli förbannad! Inte kan hon ju ha fått det av sin mamma va? ;)
och så ska hon följa Alvin i precis allt han gör...
Ja, det är fullt upp här med andra ord! :) Jag är inte sysslolös.

I januari börjar Lovisa dagis och jag börjar jobba...
Faktiskt känns det inte lika hemskt som när jag började jobba efter att jag varit hemma med Alvin.
Det enda som känns lite jobbigt är att behöva lämna Lovisa på dagis... Mammas lilla tjej.... :( Hon känns så liten. Huu.... snart är hon också stor! Tiden går alldelens för fort!
Vill stoppa upp tiden!



Så här liten är hon fortfarande i mina ögon! Lilla Ängeln!♥

Nu sitter barnen mina och bläddrar i mina kokböcker... kanske dom blir kockar när dom blir stora?
Ja, dessa små liv! Det bästa som finns!

Nä, nog skulle jag behöva göra nån nytta nu.
Kanske slå på en tvättmaskin eller nåt.... ja, det finns att göra!

KRAM

Bloggtajm

Kanske jag hinner med ett snabbt inlägg nu medans barnen sover... :)

I söndags fyllde min Älskade år.
Gjorde en smörgåstårta dagen till ära!

Gott var det! Mmm!
Joni och Jenny kom och hälsade på.
Blev att prova nya spelet vi skaffat oss: Biggest Loser till Wii.
Jättekul!
Jag och Jenny körde snabbt några övningar bara för att testa.
Måndag hade jag ont i baksidan av låren!! Jiiisses!
Men tisdag, oj oj, min rumpa! Hooo! Jo, nog hade det tagit måste jag säga! :)
Sånt är ju alltid kul!

Annars har det nog inte hänt så mycket.
Alvin är ledig från dagis nu i veckan när det är höstlov. Vi har mest lullat på här hemma.
Tisdag var vi en sväng till Torneå när Älsklingen kom hem från jobbet.
Köpte nya skor till Lilleman. Kollade på en overall till Lovisa. Men köpte ingen. Måste se först i vilket skick overallen är som jag köpt på Tradera. Den borde komma idag.


Igår var Kicki med barnen hit.
Killarna och Lovisa busade på som vanligt.
Sen målade killarna igen med fingerfärg. Dom gillar nog att dom kan grisa en hel del med färgen! :)

Lovisa har "börjat gå". Hon går rätt mycket nu. Har hon bråttom så kryper hon, annars försöker hon gå för det mesta! Det är verkligen kul att se Lill-Strumpan stapla sej fram! :)


Nä, nu måste jag hinna göra en massa annat innan trollen mina vaknar!

KRAM




RSS 2.0