Måste ju också berätta...

Idag har vi tagit bort ena gaveln från Alvins säng...
Så att han ska vänja sej vid att sova i "riktig" säng.
Tyvärr är det ingen stödbräda, men sängen är så låg och så har vi lagt ett tjockt täcke på golvet.
Men det var inte det lättaste att få han att somna....
Ojoj, det var ju så spännande att kunna kliva upp och ner från sängen...
Vilken tur att jag är tjurig... hihi! Fick nog hålla på i 45 minuter innan han somnade.
PLUS att han var övertrött och ville egentligen inte alls sova...

Han har vaknat två gånger sen han somnade.
Men jag tror inte han har tänkt på att han kan kliva ur.
För han sätter sej bara i sängen och gnäller, tills man kommer och ger honom tutte.
Men det är väl för att det är så nytt...
Han kommer nog på snart att "Aha, jag kan kliva över till mamma och pappa preciiiis när jag vill" :-)

**********************************************************


En sak som stör mej otroligt mycket är att på kvällarna när man ska vara trött, nä, då kan jag inte somna.
Som nu t.ex. Skulle behöva gå och lägga mej nu så att jag är pigg när Lilleman vill stiga upp imorn...
Men nope, här sitter jag vid datorn och är inte alls trött.
Och dessutom måste jag gå och duscha innan jag hoppar i säng.
Så jag kanske ska avrunda här... skriver ju faktiskt inget vettigt ändå.... :-)

KRAM
och gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0