Besök på akuten

Varken jag eller Älsklingen har sovit många minuter sen kl 3 i morse.
Gossen vaknade och bara skrek av smärta! Tog sej på högra axeln och sa "blåsa, blåsa".
Ja, Herre Gud! Visste inte vad vi skulle ta oss till? Inget hjälpte.
När han fick ont så kröp han ihop dubbelvikt på golvet...
Fram till klockan 5 så var det så här.
Älsklingen som  egentligen skulle iväg på jobbet, stannade hemma tills Gossen somnat.
For iväg vid sex-tiden.
Lovisa vaknade och ville äta just före sju.
Nå... jag tog upp henne och skulle mata henne, och hon började gallskrika! Gick inte att få tyst på henne (tror mjölken rann för fort).
Självklart väckte hon Gubben, och Helvetet bröt lös!
Ja, ni skulle ha hört hur här lät.
Den ena skrek högre än den andra.
När jag till slut fick lugn båda så skulle ju Lovisa äta. Men det ville inte Alvin. Han ville sitta i mammas famn.
Och så började han gråta igen.
Till slut ringde jag Älsklingen och sen akuten.
När Älsklingen kom hem och Gubben ätit välling så åkte vi till Kalix på akuten.

Nu till en komisk grej med det hela.
Under natten så har han även fått en massa utslag på underarmarna.
Han har sen tidigare haft på kinderna, typ från värmen eller kyla...
Fårstå mej rätt, det var ju inte komiskt i sej, att han fått utslag.
Jag trodde utslagen och hans onda hörde ihop.
Att det kunde vara en allergisk reaktion.. därför ville jag åka på akuten.
Men... på akuten så visade det sej att det inte hörde samman...
Utslagen kunde dom inte komma på vad det kunde vara. Men vi fick medicin.
och vet ni vad det onda var???? NACKSPÄRR!
Va?
Kan en unge ha det?
Jag själv har ju inte haft det... ja, så är det i alla fall.
Stackaren! Han har så ont! Nu är det visserligen bättre när han förstår att inte vrida huvudet åt det hållet...
Få se hur han kommer sova i natt?
Håller tummarna att det blir en bra natt.
Huvudvärk och illamående, plus förkylning... brist på sömn....
Ska faktiskt lägga mej och sova med Alvin kl 19.
Så ni behöver ju inte ringa mej efter det....

Nu ska jag kika till kycklningen som vi ska käka.

KRAM


Kommentarer
Postat av: svärmor

Men USCH o FY!!

Så där ont får inte en så liten kille ha!!

Fast i o för sig, fick ju Alvins pappa nå fruktansvär ryggont, när han var liten. Han var ngt äldre, gick i förskolan, men han fick läggas in, så sjuk var han :(

Och lilla tösen då...hoppas hon ha det bra nu.

Krya på kramar till Alvin!!

Det är inte så lätt att vara föräldrar alltid. Om dom småa ändå kunde säga, vad som är på galet.

Ni är så duktiga, precis HELA familjen!!

Är så stolt över er! <3

2009-12-20 @ 18:05:03
Postat av: Stina

Hojja stackaren!! Tindra fick också nackspärr när hon var kring Alvins ålder å hon skrek också så himla mycket så vi åkte också in på akuten.. De är så hemskt när dom gråter av smärta!! Då får mamma-hjärtat värka..

Hoppas han blir bättre snart..

2009-12-20 @ 19:14:03
Postat av: Catja

Åh fy fasen va jobbigt!!! Nackspärr på en sån liten! HUJJA!!! Hoppas det går över snabbt nu så ni får sova å så under julen.. Hujja!

Kraaam

2009-12-21 @ 06:22:16
Postat av: Theresa

Jag prövade ringa dig och tänkte vara förbi igår, men nu förstår jag var du höll hus. Jag fick nackspärr när jag var 6 år och kommer ihåg hur det kändes. Pappa fick bära in mig med madrass i bilen och föra mig till sjkhuset eftersom han trodde att jag brutit axeln eller nått. Men ont gör det och det är hemskt när det drabbar så små barn. Hoppas det går över till jul

2009-12-21 @ 14:46:33
URL: http://www.skaggys.se
Postat av: Anna

Jag trodde inte heller att barn kan få nackspärr, men de kunde de. Hoppas de går över snar.t

2009-12-22 @ 08:23:32
URL: http://smultronet1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0