Kalas hela helgen

I fredags blev altanen klar.
Eller klar och klar... trallen är på plats så att man kan sitta på den. Det är alltså sidorna som ska byggas igen som är kvar. Och om vi kan enas om, om vi ska ha tak eller inte... :)
Men STOOOR blev den! Till skillnad mot vad den varit... :)

På kvällen när allt var klart, fixade Tik mat... Thai! Mmmm! Och även dom andra grannarna kom över och käkade med oss. Blev även några öl...! :)
Vi satt ute till närmare 01.30. Men vi hade verkilgen trevligt. Ganska skönt ute trots att klockan var så mycket.
På lördag morgon var det bara att stiga upp med kidsen klockan 07.00... Lite sömn och alkohol... hmm.... ja, trött var ja verkligen!
Men det var bara att acceptera! För jag och ungarna åkte iväg till Luleå med Kicki, Micke och Dennis på Lulekalaset.
Pojkarna åkte karusell!


 


Det var så varmt och skönt den dagen! Jössös!
Och när vi åkte från Töre på morgonen var det nästan lite kallt, så Alvin hade ju långbyxor på sej! Stackars kille!
Efter allt karusellåkande så bar det iväg till Max och käka. Ungarna var verkligen hungriga! Och som vanligt åt Alvin en massa strips. Han ÄLSKAR strips! :)
Hann även med en sväng på Coop innan det bar av hemmåt.
När vi kom hem så hade Älsklingen också kommit hem. Han fick rycka in med brandmännen från Kalix och spela fotboll i Silja Line-cupen. (tror ni han har träningsvärk nu...? HAHAHAA!)
Det var så varmt så hela familjen kastade in sej i bilen och det bar av mot Siknäs, Vitträsk och bada.
OCH... jag badade!!! HA! Va? Det trodde ni inte va? :)
Men den dagen var så varm, så jag var tvungen! Och det var inte så kallt. Lite kyligt när man först gick i, men det gick över fort!
Och på kvällen hann jag även med att köra Stina och Gänget till Luleå... och jag ska tala om för er att jag var MYYYYCKET trött!

söndag for vi till Luleå igen.
Först till Jukka och Amanda för att dricka lite kaffe och ge Gumman mat.

Alvin gillade Jukkas hjälm! Han ville köpa den! :)
Sen blev det en tur på Kalaset igen. Men tyvärr så regnade verkligen mycket den här dagen!





Stackars ungarna blev alldelens blöta, men det gjorde dom ingenting. Dom klagade inte...

 

Det blev ett besök på Waldorf för att värma oss och få i oss lite käk...
Maten var bra, men verkligen inte barnvänligt. För att ta oss ut var vi tvugna att ta oss ner för en ganska lång trappa med tre vagnar! Ingen hiss! Va?! Har ni hört nåt så konstigt?
Nåja... tur att jag hade med mej två starka karlar. :)
Besökte även Clas Olsson. Hittade såååå fina lampor! Nu ångrar jag att jag inte köpte dom! :( Vill verkligen ha dom!!
Sista stoppet innan vi lämnade stan...
MJUKGLASS!
 

Även idag har det blivit en sväng till Luleå.
Suomi Soffa och hämta utemöblerna som vi köpte igår.
Och så hälsade vi på Theresa och Janne, Julia, Elin och Bror Hugo.

Nu ligger barnen och sover. Alvin har varit på skjutbanan och sett när Gubbarna testat sina bössor! Han gillade det verkligen! :) Han komm hem med tomma hylsor som han hade plockat ihop! :)

Snart blir det New Moon. Måste se den så jag kan fara med Jennybio.

Trevlig kväll!
KRAM


Lovisa åt ris med oss idag. :) Och hon gillade att spexa när jag tog fram kameran.
Nästan varje bild gjorde hon en rolig min!
SÖTA GUMMAN
!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Va fiiiiiin altanen ser ut att bli! Härligt!:)

2010-08-10 @ 10:02:39
URL: http://lillstinta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0