Aktion

Idag har jag och Jenny varit på aktion i Orrbyn...
En massa sker som jag skulle ha vela ha med mej hem... men blev alldelens för dyrt.
Bland annat tre fina golvur... Jättefina!
Ropade bara på två tvättbrädor och nå små burkar... Hade vela stanna längre, men det började regna och bli kallt. :(
Men jag och jenny har bestämt att vi ska fara en heldag runt på olika loppisar... det ska bli kul!

Har lagat mat nu på eftermiddagen.
Inspirerad av Jenny. Korvgryta! Mmmm! Sååå gott! Det måste nu testa. Hur enkelt som helst!

Nu är ungarna och jag badade. Sängen är renbäddad. Finns det nåt härligare än att gå och lägga sej nyduschad i nybäddad säng?? :)
Älsklingen är och reser upp tält hos Matte inför fjällresan...

Igår var det trevligt!
Först på förmiddagen hann jag med att dammtorka, dammsuga och skura hela huset (hann även med att spilla ut 7 liter vatten på golvet i hallen...).
Efter att ungarna sovit och ätit bar det av mot Torneå. Köpte massa god mat! Maten i Finland är ju så mycket roligare än den i Sverige... :)
Finns så mycket mer att välja på!
Kom även hem med en sand-grävskopa till Alvin som han tyckte mycket om.
Lämnade även igen två av klänningarna jag köpte i måndags...
På vägen hem stannade vi till i Kalix och grattade Martin som blir 12 år idag! GRATTIS!
kvällen öppnade jag och Älsklingen en vinflaska och satte oss på altan när ungarna hade somnat.
Härlig kväll!
David kom förbi. Trevligt att se han! Det är ju ett tag sen man haft besök på grund av magsjukan... men nu äntligen fick vi besök! :)

Imorn blir det städdag hos pappa. Lovat han att städa eftersom han får främmande från STHLM.
Då kan det ju inte vara en massa katthår överallt. Dessutom får katterna nu flytta hem! :)

Känner att jag har en huvudvärk som sakta smyger sej på. Så jag ska passa på att gå och lägga mej innan den bryter ut helt. Även läsa några rader på min nya bok.

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0