Näst intill perfekt...

.... nej, inte jag!
Dagen!
Dagen har varit nästan helt perfekt! En sån där dag då allt bara är bra. Man mår så jäkla bra liksom. En sån dag har det varit idag.
Visst har det varit endel grejor som hade kunnat vara bättre.... typ att Alvin hade sovit mer på natten, så att han inte var så trött på förmiddagen, Lovisa sovit mer på dagen så hon inte varit trött på eftermiddagen, mina byxor hade gärna fått vara en storlek mindre (!), och det hade inte behövt snöa så mycket.
Men vet ni, det gör inget att dessa saker inte var helt OK, dagen har ändå varit super!
Vi har hunnit med endel idag med.
På förmiddagen var det kalasdags. Dennis hade 3-årskalas. Imorn blir den killen också 3 år! GRATTIS!
Hunnit med att tvätta TRE maskiner med tvätt.
Städat det hemska "skrotskåpet" i köket. En hel ICA-kasse med skräp fick jag ihop! Äntligen är det gjort! Bra gjort Danni! *klapp på axeln*
Plockat och städat här hemma. (okej, jag gör det dagligen, men idag gjorde jag det extra noga:) )
Lagat mat. Mini-spagetti och köttfärssås.
Jepp, och nu sitter jag i fåtöljen och väntar på att Solsidan ska börja!! Jäääh! Äntligen! Som jag har längtat efter denna seriestart!!
Egentligen gillar jag inte svensk humor, men Solsidan är ett undantag. Så förbannat kul! :D

Alvin fick (tror det var Alvin, mitt minne från jul är inte så bra har jag kommit på nu i efterhand, har nog med huvudvärken att göra...) lera i julklapp. Så igår satt vi hela familjen och jorvade på med lera.
 
På bilden ser ni både Alvins nyckelpiga och Älsklingens nyckelpiga. Vem som har gjort vilken får ni lista ut själva. :)
Jo, det var ju ganska kallt igår, så det blev ingen utevistelse. Inne hela dagen. Ska jag vara helt ärlig så ska jag faktiskt erkänna att jag gick med pyamasbyxorna heeeela dagen. Och det var huuuur skönt som helst!

Som kallast visade termometern dryga -31! Brrr!
Igår kände man verkligen att det var vinter!!
Och idag har det varit mellan -8 och -11. Det är verkligen konstigt hur fort det kan vända.........

Tror att jag kanske ska ta och snöra i en hårfärg nu innan Solsidan. Är så less på detta råttfärgade hår!
Kanske hinner jag? Om jag skyndar mej!

Trevlig kväll!
KRAM

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jajja, men ni har ju både bastu och kamin som värmer er, så klaga inte :)

2011-01-17 @ 17:48:44
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: Jenny

Det hade varit kulijul och vara i hamnsänke, om nu vädret vänder vill säga. Var snöstorm när jag gick hem från skolan, med spikar i snön, trodde min ögon skulle gå sönder! Får höra med han den andra va han tänker under helgen. Kanske en utedag på söndag? Krammicxx

2011-01-21 @ 16:41:35
URL: http://lillstinta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0