Tråkigt

Har precis betalat en massa räkningar.
Finns det nåt tråkigare???
Och det är ju så typiskt... dom månaderna när man verkligen behöver pengar, (som nu när det ska köpas julklappar), ja, då kommer det en massa onödiga räkningar... *suck*
Samma sak alltid.
Fordonsskatt, sluträkningar o.s.v.
Men men, det är bara att betala och se glad ut!

När Älsklingen kommer hem och vi har ätit så bär det av mot Vitån.
Där bor nämligen en kille som fyllt 1 år!! :-)

ROBIN

Nä, nu kanske man skulle ta och göra nåt här hemma.
Eller kanske bara ligga på soffan nu medans ungarna sover... :-)

KRAM

Utmaning

Den här utmaningen fann jag på Tesas blogg.
Lite småkul.

Regler:

Det här är svårare än du tror! Kopiera detta till din blogg, utmana 5 personer och
berätta det för dem. Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla
svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! Om personen som utmanade dig har ett namn
som börjar med samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort.
Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar
(förutom på fråga 1)!
 LYCKA TILL!


1. Vad heter du? Daniela

2. Ett ord på fyra bokstäver: Djur

3. Flicknamn: Desireé ;-)

4. Pojknamn: Dennis

5. Yrke: Datatekniker

6. Färg: Djupblå

7. Klädesplagg: Damasker

8. Mat: Dillkött

9. Sak i badrummet: Dasslock

10. Plats/stad: Dorotea

11. En orsak att vara sen: Dumhet

12. Något man skriker: DUMMER!

13. Film: Dum och Dummare

14. Något man dricker? Dricka

15. Band: Deep Purple

16. Djur: Daggmask

17. Gatunamn: Drottninggatan

18. Bil: Dodge

19. Sång: Det Vakraste


Jag utmanar dom som vill!


Julmiddag

Igår var vi ju på julmiddag i Luleå hos Syster.
Trevligt, trevligt. God mat och en massa folk!
Tror det var 12 barn och 13 vuxna. Så det var en hel del folk! :-)
När maten skulle göras i ordning så var det kaos i köket...

Men det gick bra och alla fick mat till slut. :-)
Barnen
fick först mat...

... många vuxna (läs: brorsan) var mer intresserad av hockeyn.


Tomten kom på besök också!


Här har vi några av dom som var där.

LillGossen var ganska rädd för tomten.
Men samtidigt ville han titta på han.
Och efter ett tag så ropade han till och med God Jul, med gråten i halsen... Sötisen!

Han fick Max Potta av jultomten.
Jag tror han gillade den mycket. Hela dagen idag har han velat att man ska läsa åt han... :-)
Tidigare har han ju läst Max Boll hos Em... så jag visste ju att han gillade den.
Lovisa fick en spargris som det stod Världens Bästa Dotter på... :-)

Dom allra minsta hade det ganska bra i Tesas famn!

Lilla Linus sov heeela tiden vi var där. Han var slut som artist!
Lovisa var mest vaken. Sov någon kort stund då och då.

Ja, som sagt, det var en riktigt trevlig kväll!

~~~~~~~~~~~~~

Pratat med Stina idag.
Vi kom överens om att vi ska på Ikea nån dag i veckan. Bestämde inte när, men det ska bli riktigt kul!
Alltså, jag kan inte komma ihåg sist jag var på Ikea? Och jag som har varit den som har varit där minst en gång i veckan! Hihi!
Nå, dels har jag ju varit gravid, och sen var det ju det här med svininfluensan... men, men, nu ska jag dit iallafall!

Jag sitter i sängen och kollar Filip Och Fredrik.
Ungarna sover.
Och ett grabbgäng sitter och kollar fotboll...

Nu har jag inte så mycket mer att skriva om, så det får bli allt för den här gången!
KRAM


Myspys

Idag har det varit en sån där riktig myspys-dag.
Jag och barnen har stigit upp vid halv-nio tiden. Tände en massa ljus och åt laxmackor. Mmmm!

    

    

Sen vaknade Älsklingen och vi lallade på här hemma.
När Alvin gått och vila så passade jag och Älsklingen på att slipa bänkskivan i köket.

Nu spelar dpm Wii Sport... Han är så duktig min lilla Gosse! :-)

Snart ska vi iväg till pappa och häka middag. Älgfilé och klyftpotatis med vitlökssmör! Mmmm!

KRAM


Julklappspanik

Hoppsan! Inte ens en månad kvar till jul och inte en enda julklapp har vi köpt! Va?!
Börjar få lite panik... Och inte vet vi heller vad vi ska köpa?
Eller vissa grejor vet vi, men inte alla...
Lovisa har jag då verkligen ingen aning om?
Jo, sänkläder. Eftersom att hon inte vet vad hon få så spelar det ju egentligen ingen roll.
Har ni nåt tips vad man kan köpa till en två-årig pojke?



Vad ska ni köpa till era barn?

Hemma

Ja, det blev ett längre besök i Kalix.
Kom inte hem förrän nu idag.
Men inte blev det något bak inte.
Nope, igår satt jag, Älsklingen, barnen och svärfar på Kalix lasarett och köade på vaccin.
Hade jag vetat hur j*vla länge det skulle ta, så hade jag aldrig ställt mej i kö!
FYRA timmar! Va?!
Åh! Nå, nu är det gjort iallafall.
Idag har jag varit med Lilleman och vaccinerat han.
Det gick bra. Han skrek när dom stack han, men slutade när det var klart.
Duktiga killen! *stolt mamma*
Jag har förbaskat ont i armen, men annars är det lungt.
Hoppas inte Alvin får några biverkningar.
Det är ju julbord imorn i Luleå, så jag hoppas att hela familjen är friska så man kan fara dit.
Jag har gjort tjälknöl nu ikväll... det ska med, plus gravad lax.
Det kommer nog bli trvligt imorn.

Nu börjar IDOL strax, så det får räcka så för tillfället.

KRAM

Nu är det min tur

Idag har jag inte alls varit så pigg.
Värk i hela kroppen... trött... ont i halsen.
Det började igår...
Ändå var jag och barnen med Älsklingen till både Kalix och Luleå.
Men jag var alldeles slut när vi kom hem.
Så efter maten tog jag mej två alvedon och la mej på soffan. Under filten. Eld i kaminen. Slumrade till några minuter.
Nu är jag betydligt bättre.
I skrivande stund känns det inte ens att jag varit dålig. *peppar peppar*

Igår så hade jag så mycket att berätta för er, men nu kommer jag inte ihåg alls vad det var.
Måste vara min hormoner som spelar spratt igen.
Herre Gud vad virrig jag har blivit sen jag fick Lovisa.
Fråga alla som träffar mej! Ja jössös!

Imorn ska jag och barnen till Kalix och julbaka! Jiihii!
Och så ska jag på efterkontroll.
Egentligen känns det onödigt, men men... och dessutom har jag och syrran kommit fram till att man blir lättare gravid om man inte far på den... Hahahahahaa!

Okej, nu tillbaka till TV:n.
Barnen sover, och Älsklingen fixar läckan på taket.

KRAM

Hemmagjorda fiskpinnar

Fick ju en fråga hur jag gjorde hemmagjorda fiskpinnar.
Väldigt enkelt! Men kladdigt! :-)
♦Jo, ta torsk- eller hokifilé.
♦Låt halvtina. Inte för mycket så det går sönder när man skär bitar.
♦Skär i fiskpinns-bitar.
♦Vänd först i mjöl, sen i ägg och sen i ströbröd.
♦Stek i panna.


Klart!

Svårare än så är det inte! :-)

Avundsjuk

Kollade på foton nyss, som jag tagit idag på barnen...

Kolla in ögonfransarna! :-)
Vah?!

Nu syns det inte lika bra på Gumman, men hon har också väldigt långa...
Jag är väldigt avundsjuk! :-)

Kanske att...

... egentligen ska jag inte säga nåt... men jag tror Lilleman är på bättringsväg... hoppas det i alla fall.
Han är inte alls lika varm idag som igår. Och idag har han varit vaken mestadels.
Han är bara för sött vårat lilla gossebarn... :-)
Igår kväll när han vaknade, efter att ha fått supp och sovit i 3 timmar, så var han pigg och glad.
Och HUNGRIG...
Han ville inte ha välling. Han ville ha korv. Mera korv hela tiden! Gullungen!
Tror han hade kunnat äta upp en hel korvring!
Och så drack han väldigt bra. Skönt!

Men då vid 4-tiden så vaknade han och var jättetörstig. Först drack han en massa vatten, och sen ville han ha saft också. Han drack och drack!
Tyvärr... så kräktes han efter det.
Han blev ganska rädd då, så han blev jättelessen... :-(
När han lugnde ner sej så gick han och Älsklingen och la sej på soffan och kollad TV. Och somnade ganska snabbt.

Men han verkar piggare.
Inte alls lika varm som igår. Och på eftermiddagen när pappa och svärfar kom hit och åt, då var han verkligen inte pigg alls... :-(
Han hade 39,5 igår efter att han fått supp. Så han var nog ganska var innan han fick den!

Nå, som sagt. Han är bättre nu!
Nu ligger han och Älsklingen och sover. Hoppas han sover bättre idag än igår.


Gumman ligger här på soffan brevid mej.

Jag lyssnar på Idol.

Nu ska jag surfa vidare.
Fortsatt trevlig söndag.

KRAM

feber

stackars lilla Gossen har fått feber!
I natt var den väldigt hög. Vi gav han Alvedon men han bara kräktes.
Det gör så fruktansvärt ont i mammahjärtat när barnen är sjuka! :-(
Han vaknade flera gånger och gnällde- som om han hade ont nånstans...
Stackars Älskade Vännen!
Han är bättre nu.
Har varit uppe sen 10, nu ligger han i sängen med pappa sin.
Han har ätit lite välling också. 2 gånger 100 ml. Bra!
Gumman och jag ligger i soffan.
Hoppas hon inte blir sjuk.
Hon har väl nog med sin hosta! När tusan ska den gå över då...?

KRAM

önskelista

Ska väl göra som alla andra och skriva en önskelista... :-)



Ja, och så CD-skivor.
Bl. a. P!nks, Lady Gaga, Takida.
Och säkert kommer jag komma på något mer, just när jag loggat ut... :-)
Kommer på hela tiden nya grejor, men så fort jag ska skriva ner det så har jag glömt...

Nu är Linus här. Och Idol på TV. Barnen sover.

KRAM


Varken hel eller halvfabrikat. Det du Bert!

Den här dagen har bara svischat förbi.
Och inte har det blivit mycket gjort heller.
Ja, okej, nu på eftermiddagen så har jag strykt gardiner och fixat lite i sovrummet.
Älsklingen satte ju dörrfodret på plats, så då var det som kul att fixa resten också.
Nu är det bara taklister som saknas.
Min hylla är färdigmålad så imorn kommer den förhoppningsvis upp!

Har försökt att göra det så mysigt som möjligt i ett sånt litet rum! :-)
Längtar till sommaren när vi ska inreda övervåningen. Då ska jag ha ett STORT rum! :-)

Älsklingen och jag har lagat mat tillsammans idag.
Och det var det godaste vi gjort på länge!
Fiskpinnar och mos...

... men...
Då ska ni veta att allt är hemmagjort!
Fiskpinnarna och såsen stod Älsklingen för. Jag gjorde moset.
Och jag måste ju sägar att det är ju 100 gånger godare än köpes!
Man fick ju sej en funderare när man såg Matakuten. Ni vet det där programmet där kockar är på skolor och hjälper till med matlagning.
Väldigt bra program!

Älsklingen är över hos svärfar och kollar hockey.
Jag och ungarna ligger i sovrummet. Dom sover och jag kollar Biggest Looser.
Dessa små Underbarn!♥


Nu ska jag faktiskt kolla kläder till kidsen. Som dom kan ha på julafton.
Ska även försöka hitta en matta till TV-rummet, plus handdukar till toan.

Trevlig kväll!

KRAM


Lika?


Nu är det jul igen... hihi

Julen kom tidigt i år!
En nisse var på besök idag!
:-)

Har lekt lite i PS för att se på ett ungefär hur julkorten ska se ut i år.
Vi har köpt en tomteklänning till Gumman, men bara en luva till Gubben.
Som ni kanske se så är tomtedräkten liiiite för liten.... hihi! Sötungen!
Tomtetofflorna köpte vi till han på Biltema i måndags.
Det var inte det lättaste att få ett foto på han med tomtekläder på. Han strejkar ganska ofta nu för tiden när kameran kommer fram... :-)

På eftermiddagen var vi till Långfors till Georg och åt våfflor! Mmmm!! Alltid lika goda! Men inte dom nyttigaste som finns...
Nåja, det är ju inte varje dag som vi äter så flottigt. :-)

Imorn när vi lämnat Gubben på dagis så bär det av mot Kalix. Där ska vi se om vi får oss nån spruta.
Vet ju att det brukar vara rätt mycket folk som köar. Men vi hoppas att vi kan få den imorn.
Och sen nästa vecka eller så snart som möjligt att Alvin får sin.
Gumman får ju tyvärr ingen... :-(


Gumman och Älsklingen ligger i sängen och kollar fotboll och surrar. Hon är verkligen i sitt esse må jag säga! :-)
Jag kollar Garys, men ska snart hoppa i säng jag med.

Åh, just det.
Måste ju visa mina fina nya skor! :-)
 
Är dom inte snygga så säg!
Och dessutom när försäljaren lovade att jag inte skulle frysa även om det blir -30!
Så kyla! Nu är du välkommen! :-)

Nu åter till Grays. Det är så spännande!

KRAM


Tokammar

Ja, nu ikväll har jag verkligen intensiv-ammat.
Måste verkligen försöka få igång mjölken så jag slipper börja med ersättning...
Vill amma den här gången.
Så... ammar, ammar och ammar!
Ont gör det i det vänstra bröstet... men det är bara att gilla läget!

Har kollat DH nyss... tycker inte det är lika bra som det tidigar har varit...
Förr var det mycket bättre.
Men, jag är ju den som älskar att kolla TV, så även fast jag inte tittar, så tittar jag... hihi! Förstår ni vad jag menar? :-)

I helgen var Mojjan och Burra förbi här med presenter till ungarna. Det hade verkligen inte behövts, men tack  så jättemycket ändå! :-)
Och så var Peter och Annelie förbi. Trevligt! Första gången dom var förbi.
På söndagen var min farbror Tore och Signhild förbi.
Med sej hade dom flera bilar till Alvin och kläder till Gumman. Tack snälla ni!
Och sist men inte minst så var även David hit en sväng.

Har tänkt börja skriva på en önskelista som alla andra, men det blir aldrig av.
Idag har jag i alla fall fått mej vinterskor, som jag skulle önska mej... :-)

Nu ska jag ta och amma igen, sen försöka få henne att somna.
Igår somnade hon inte förrän 1.30... hmm... men hon sov ganska mycket på dagen, så det kanske berodde på det....?

KRAM


Ett snabbt inlägg

Älsklingen ska snart iväg på innebandy, så jag ska bara hoppa in med ett snabbt inlägg.

Har varit på läkarkontroll med Gumman idag.
Hela 5 centimeter hade hon vuxit på en månad!! Va? :-)
Men bara 500 gram hade hon gått upp... :-/
Men det var inget jag behövde oroa mej för. Bara fortsätta amma som jag gör.
Så nu är hon 2 månader och väger 4930 och är 61 lång.

Var in på Intersport och köpte mej ett par vinterkängor. Superfina!
Ska fota sen när jag får mer tid så ska ni få se dom.
Kom även hem med en innebandyboll, klubba, hjälm och handskar till Alvin... :-)

Efter det så hade vi bjudit in oss sos Desso och Mange på middag.
Där bjöds det på supergod köttfärssås som Mange tillagat! Duktigt! :-)

Nu är vi hemma och pojkarna sitter och leker med en bilbana som Älsklingen köpte igår "till Alvin" när vi var i Lule.

Ska tala om för er att den låter vääääldigt illa!

Igår var vi ju hela dan i Lule då bjöd vi in oss på mat hos Jenny och Joni. *tack tack*
Gott! Köttfärssoppa!
Köpte massa tjafts också...

Nu ska nog Älsklingen iväg.
Alvin ska ha välling, och Lovisa ska ammas...

KRAM

Tänkte

Tänkte blogga lite idag, men nu när jag kollar på klockan och ser att den är över 22, så blev mina ögonlock helt plötsligt jättetunga.
Så det får bli sängen istället.
Och bloggandet får vänta tills imorn.

Godnatt och KRAM

.


Underbaraste i världen!


Syskonkärlek


Bustajm


Lovisa 8 veckor



Tänk att hon redan har blivit 2 månader! Va?
Går inte tiden lite väl fort?

I natt har hon sovit hela natten igen. Och det har Lilleman också. :-)
Men jag och Älsklingen somnade inte förrän just innan 1, så trött var jag i alla fall.
Älskade Älsklingen har låtit mej sova till 9.30!
Han  är så snäll och fin min Underbara!♥

Grabbarna mina ligger och sover.
Lovisa ligger här brevid mej och knorrar. Bäst att ge henne uppmärksamhet!

KRAM

Unga kusiner


Ser ni att jag lyckades få en bild där båda ler...! :-)

Små ögonstenar!

Så roligt med en kusin till! :-)

Inte så stor storleksskillnad. :-)
Lovisa 2 månader
Bebis 4 dagar

Vah?!

Gissa vad LillTösen har gjort?
Hon har sovit heeela natten!
Från klockan 22.30 till 06.45.
Hur? Var? Va?
Men... då har Lilleman istället vaknat vid 4-tiden och var jättelessen...
Ville inte ha tutten och blev helt hysterisk när man skulle lyfta upp honom.
Stackaren!
Han måste ju ha drömt nå väldigt hemskt... :-(

Vet inte vad som står på schemat idag?
Tror vi ska fara och hämta julgranar sen när Lilleman sovit.
Och så tror jag att syrran, Mange och storbebisen skulle komma förbi här på väg hem från BB!
Pappa och svärfar kommer på middag idag.
Pappa har fixat köttet, så jag ska göra potatis och morötter i ugn. Mmmmm!

Okej, nu tror jag att jag ska försöka vila mina ögonlock.
Lovisa sover och mina killar ligger i soffan och läser nån fiskbok.

KRAM

Ps! Tack farmor för Bärgar´n och klänningen! Jättefin!

Lovisa och pappa


Så fina.
Tyvärr taget med mobilen... :-S

Hon är väldigt stark i nacken måste jag säga.
Om man jämför med hennes bror. Hihi! Han var kanska slö med att försöka hålla uppe nacken.

Älskade Donnan!

Vad gillar ni hennes frilla då? :-)

Tror hon vill ha lite uppmärksamhet.
Hon ligger och spottar ut tutten hela tiden här brevid mej... :-)

KRAM


Snaggad

Hahaha...
nu ikväll så har Lilleman snaggats! :-)
Det bara hände.
Nog för att det verkligen behövdes. Han hade ju fortfarande bejbisfjun på huvudet... :-)

Eftersom det inte var planerat så tog vi ju inga "före"-bilder.
Men på dom här bilderna så ser man ju hur fjunigt det är!

Liten sur kille... Hiihi...

Och resultatet...!

Han ser mycket äldre ut!
Tyvärr så fick jag ingen bra "efter"-bild heller. Han hade fullt upp med att bära omkring på saker. Så han stod inte still en sekund... :-)
Och så var han trött, så det gick inte att klippa han så bra.
Måste nog finjustera imorn. :-)

KRAM

När är det för tidigt?

När är det egentligen för tidigt att börja fixa fram julen?
Jag är ju verkligen en sån som ÄLSKAR julen!
Finns inget bättre!
Så mysigt! Så fint!
Längtar så otroligt mycket!
Jag har till och med jul-sängkläder. Hihi!

(lånad bild)
Men det är ju bara jul en gång per år ju... :-) Och den varar ju inte så länge heller. Som tur är.
Det är så roligt och mysigt när man plockar fram julen...
Men det är också lika skönt att ta undan den också. Man lessnar ju ganska fort ändå.
Och när julafton är över så är det ju ingen idé att ha kvar julgrejorna.

Julen blir hemma med familjen.
Pappa min kommer.
Älsklingen ska höra med hans pappa också om han vill komma.
Ju fler, desto roligare ju!
Vad ska ni hitta på?

Och dessutom så är det ett år sen jag och Älsklingen förlovade oss på julafton!
Ä L S K A R   D E J   P E K K A !


~~~~~~

Har ju inte nämnt att Syrran min fått en pojke!
09.11.09
G R A T T I S !
Den "lilla" krabaten var 56 lång och vägde 4980... :-)
Större än Lovisa var på 6 veckors kollen... haha!

~~~~~~

Mina killar här hemma busar så jag tror taket ska lyfta.
Jag och Lovisa ska nog ansluta oss till dom.

KRAM


Lite lugnare faktiskt

Måste säga att jag blev betydligt mycket lugnare efter att ha läst den här artikeln.
Kändes som bra att läsa tycker jag iallafall.

Men... vi har bestämt oss för att vaccinera oss. Jag och Älsklingen.
Vi har inte riktigt bestämt oss vad gäller Alvin. Men jag tror det blir att vaccinera han också... vi får se.

Då så.

KRAM

Vem kommer ihåg?!

Va??? :-D
Vem kommer ihåg den här tiden??
Härligt!


Ny design

Håller på och fixar med min blogg-design.
Ni kanske kan hjälpa mej och säga vad jag ska ändra på...?
Vad som inte är bra.

Här är det soligt och fint.
Så efter Alvins sovning så blir det att gå ut skulle jag tro.
Ha en bra dag!

KRAM

God morgon!

Idag är det farsdag.
Älsklingen får liten sovmorgon. Visst är jag snäll va? Hihi!

Igår kom det snö!
En MASSA snö!
Gud, så kul!
Allt känns mycket fräschare, renare och ljusare!
Härligt!

Men med snö så kommer alltså snöskottning... Inte lika kul... :-S
Var till Kalix igår och köpte bl. a två snökaror.
En liten och en stor.
En till Alvin och en till Pekka...
Så när vi kom hem och hade ätit så gick hela familjen ut på gården.
Och Gossen var så duktig med sin snökara!
Skottade hit och skottade dit. Körde snö från farfars gård till våran gård, och tvärt om! :-)
Sötungen!
Jag gjorde en liten ljuslykta.

Vi var nog inte inne förrän vid 19.30.
Så Alvin fick vara uppe längre än han brukar, men det gick bra iallafall.
Han somnade ganska snabbt...

I förrgår när vi var på promm så gick vi ju förbi min farmor.
Har ju inte visat bilderna.
Tyvärr är dom tagna med mobilen så det är inte så bra kvalla.

Hon är bara för söt min lilla farmor!

Den bästa farmorn som finns!
Alvin tyckte det var väldigt kul att åka när farmor körde.
Men han tyckte det gick för sakta..
- Fort! Fort! Satt han och sa. :-)

Nu ska jag snosa med ungarna, sen göra frulle till Älsklingen.
Sen tror jag vi går ut igen i den underbara snön!

KRAM

Ute hela eftermiddagen

Familjen Lindström/ Vuotila har spenderat hela eftermiddagen ute på gården.
Älsklingen och Svärfar har tagit bort en massa fula buskar, så nu är det så fint, så fint! :-)


Alvin har sprungit omkring och ropat
- Alvin bela hockey! Alvin bela hockey!




Sen blev det även några svängar med moppen... :-)


Nu ligger Lilleman och sover.
Men innan han somnade så hann vi med lite mys. Och Alvin ville goas med Lillasyster.
Ibland så förstår han inte att han är lite för hårdhänt.
Och man får ju inte vara för hård heller när man säger till han så att han känner sej bortstött...
Ja, det är klurigt.


Strax är det Idol.
Trevligt, trevligt!
Och den spenderas i Älsklingens och Gummans sällskap. ♥

KRAM

Jo, måste ju visa vad gullig Gubben var igår när han hämtade en blöja...! :-D

Och så sa han att det var "mjelmen" han hade på huvudet! Hihi! Sötaste! ♥


ja, ännu mer att bestämma sej för

Då var det det här med att vaccinera barnen då...?
Igår fick jag veta att barn från 6 månader till 3 år också ska få vaccinera sej...
Hur ska jag då göra med Alvin?
Finns det så pass mycket info om vaccinering på barn verkligen?
Dom kan ju inte bestämma sej om hur man ska göra med vuxna...

När ska detta ta slut?
Finns det slut på detta?

Jag tror jag har bestämt mej

Jo, jag har nog bestämt mej.
Jag tror jag ska ta vaccin-sprutan... visst tvekar jag fortfarande... men nu börjar jag överväga att ta den.
För barnens skull, så att man inte drar hem nå jävulskap och smittar dom.

Hur ska ni göra?
Hur tänker ni?

KRAM

Fingerfärgs-målning

Idag efter dagis, bus och middag tog vi fram fingerfärgen...
Den har legat på hyllan ett tag och väntat på att få bli använd. :-)








Gumman låg på bordet nöjd och kollade på.

Älskade små änglar!♥


Vill ni veta en hemlis?
Gissa när jag gick och la mej igår???
Kl 17.00! Ja, okej, jag vaknade vid 18.30 när Älsklingen kom in och skulle lägga ungarna.
Var vaken till 21.40 kanske. 
Sen somnade jag om.
Så då kan ni ju gissa om jag var utvilad imorse när jag vaknade kl7? Hihi!

Nä, det var allt från mej idag.

KRAM 


RSS 2.0