Gud vad jag har blivit dålig på detta...

... med uppdateringarna här på bloggen.
Inte bara för eran skull, utan även för min skull... det är så bra att kunna gå bak i tiden och läsa vad som hänt.

Vad har då hänt?
Oj, en massa... Har varit på Leos med Linda, Moa, Max och Kid, Catja, Elise och Charlie, Hannah, Stina och Tindra.

Full fart var det där! :)
Men Alvin trivdes bäst bland tre-hjulingarna som vanligt!

Lovisa satt i vagnen och var ganska nöjd... Hon hade fullt upp med att titta på vad storebror och dom andra höll på med.


Och så har ju Mommo kommit på besök. I tisdags.
Så Alvin och Lovisa har ju busat med henne en heeel del! :)




Igår var jag, Lovisa och Mommo till Happis/ Torneå.
Blev lite kläder till kidsen bl.a. Leggings till mej. Annars bara mat...
Lunchade med brorsan på Leilani, kinarestaurang. Snackade en massa teknik, brorsan är tekniknisse... *suck* :)

Nu ska jag strax iväg med Lovisa på 1-års kalas. Alla 2009:or ska fira.
Men Lovisa ligger och sover just nu, så jag måste väcka henne... :( Tråkigt, hon har inte hunnit sova så länge....

Imorn är det begravning............ uch.....

KRAM


Hjärtegull!

♥ Finaste flickan i världen ♥






♥ ♥ ♥


Solens fel

Det måste vara det.
Kan inte skylla på annat. Därför blir det inte att blogga så mycket nu för tiden.
Dagarna spenderar vi ute på gården.
Hoppar i studsmattan, badar, äter glass, dricker kaffe och försöker jobba lite på gården.







Men solen har gjort att man inte orkat så mycket mer än att bara sitta still.

Lilleman är på dagis nu och LillGumman ligger och snarkar.
Jag själv sitter på soffan och försöker röra mej så lite som möjligt....
Men jag måste ta itu med Gubbens rum. Leksaker över hela rummet. Ska rensa ut lite och ge till Joni och Jenny... så dom har när kidsen kommer och hälsar på.... men jag ska även kasta sånt som har gått sönder....
ojoj.... det tar nog mer än bara ett par timmar! :)

Nu ska jag kika lite på blocket. Är ju ute efter ett vitt köksbord...
Har sett endel fina... men det är ju bara det att jag måste övertala min karl att vi ska köpa ett nytt! :)

Hoppas ni har en bra dag!

KRAM

PS!
Bilder från minisemestern hos mamma finns nu på Picasa.


Hemma igen från en fantastisk vecka med mamma!

Oj, så roligt vi har haft i Finland hos mamma min!
Underbar vecka. Tiden gick tyvärr för fort... :(
Har gjort en massa kul.
Först på fredag när vi kom till Levi, var det bara att kliva in genom hotellrumsdörren och få sej ett glas rött.
Sen droppade dom in, en efter en, först syster min med karl och fyra barn, sen bror min med fästmö och två barn.
Hela helgen bestod av fart och fläkt! Oj oj! Hela tiden nåt som hände! :)

Alvin, Alexander, Elin, Julia och Martin

Tänkte visa lite mer bilder imorn kanske när jag har mer tid.
Innan alla åkte hem så for vi förbi våran mommo.

Mommo med alla barnbarnsbarn i våran familj. (finns några fler i släkten!)
Alvin, Julia, Niklas, Emelie, Linus, Mommo, Lovisa, Martin, Alexander, Elin och Henrik...


LillGumman... Sötungen! Älskade Hjärtat! :) (Tre av fyra tänder kikar fram!)


Har varit till Happis/Torneå och köpt bl.a skor till Alvin, stackaren hade bara gummistövlar och det är ju liiiite för varmt för det! :)
Nu måste jag hoppa i duschen, har varit så varmt idag igen!



KRAM och på återseende!

Dålig update

Verkligen dålig på att skriva blogg just nu.
Men det känns inte motiverande, och då är det inte kul heller.
Dagarna består av att ränna runt, vila, leka och vara ute på gården.

Ska se om jag kanske tar några bilder idag när vi ska vara ute.
Alvin ligger och sover nu, men jag ska klä på Lovisa och gå ut på gården och räffsa lite.
Älsklingen håller på med stubbarna.
Vi skulle behöva jord att sätta i groparna, så om ni har lite jord över så hör av er till mej! :)
Nä, då var det dags att klä på sej!

KRAM

Framsteg

Har ju inte tänkt på det, men Lovisa sitter helt utan stöd.
Det har hon gjort ett bra tag, men det var inte förrän för någon dag sen jag tänkte på det! :)





Hon är så duktig våran lilla Sessa♥

Igår när jag kom hem från jobbet berättade Älsklingen att hon även har börjat fara runt med gå-stolen här hemma. :)
Och det fick jag bevis på när jag stod i köket. Hon kom och stal kökshandduken för mej bland annat! :)

En grej till!
LillGumman har 4 tänder nere nu... :)
Hon var ju ca 3 månader när hon fick dom två första.
Och den 3:e kom för några veckor sen, och sen 4:e upptäckte vi nu i veckan!

Nu ska jag och Gumman äta.
Lilleman sover, han har ju blivit sjuk. Feber i natt. Hosta. Snorig....
Jag är väl lite bättre, men jag är inte riktigt kry än....

KRAM

RSS 2.0