Redo för jobbet

Nu har jag tagit på mej klädera jag inte haft på mej på länge!! :)
Så, nu bär det av mot jobbet!
Trevlig valborg på er! Kom ihåg att vara skötsamma! :)

KRAM

SYSTERDAG

Igår var jag med mina systrarIKEA...
Gjorde endel inköp fast det inte var nödvändigt...
:)
Men det gör man väl alltid på IKEA... :)
Det bästa köpet var verkligen fynd!

5 stycken kokböcker. 5:- styck! Är inte det verkligen fynd?? :)
Välkryddat
Det Asiatiska Köket
Koka Soppa På En Spik
Festmåltider
Brunch Och Lunch

Har bläddrat lite snabbt i dom. Och det finns många recept jag ska ta och provlaga!
Det var vekligen en trevlig dag med mina systrar!
Det är inte så ofta vi tre brukar hitta på saker tillsammans. Och det är synd! Borde göras oftare!

Tänkte även visa er en bild på den Nyklippta killen!
Han var så duktig i förrgår, vi fick klippa han med maskinen! Han har varit väldigt emot det... men med övertalning beståede av godis och glass så gick det till slut!
:)

♥SNYGGINGEN♥

Nu sover Lillsessan.
Älsklingen är på väg till Luleå för att fortsätta med sin tatuering.
Gubben leker med bilarna här på soffan...
Jag ska ta och mysa lite med han...

Förresten så ska jag jobba i helgen!
Börjar kl 15.00 idag... känns lite pirrigt faktiskt!
Det är ju ett tag sen jag jobbade.... behöver verkligen komma ut och jobba lite... annars finns risken att man blir arbetsskygg....


KRAM

Sorry

Vet inte vad jag ska skriva.
Samtidigt har jag en massa att skriva om... Om våran pensionärsdag i måndags till exempel... :)
Men jag tror att det får vänta........
Orkar inte......

KRAM

Sov i ro Älskade Farmor


Farmor har somnat in...

♥Sov i ro♥


Gått i graven!

Det slog mej på morgonen!
TVÅ av mina favvo-serier har gått i graven... :(



(lånade bilder)

Otroligt bra serier! Så det är verkligen synd! Lipstick jungle som bara gick 3 säsonger va...?
Nå, det är ingen idé att gråta över spild mjölk, eller hur man nu säger....

Idag har jag hunnit med att baka bullar. Blev både kanel- och vaniljbullar...! Mmm!
Men tyvärr vart dom inte så goda som jag hade hoppats på... :(

Mina killar är i Råneå och badar. Gumman ligger och sparkar på golvet, och jag kikar lite på nätet.
Hade tänkt städa lite, men det får vänta. Latmasken kom på besök...

Imorn blir det Luleå.
Först Loppis och sen middag hos Joni och Jenny.... trevligt trevligt att komma bort hemmifån lite!

Hoppas ni får en bra fredag och en bra helg!

KRAM

Sagt av Alvin

Jag satt ute i hammocken med Lovisa och läste NSD.
Alvin lekte i snön med sin Bobbycar...
- Mamma, min bil har fasttnat...
- Jasså, har den?
- Men mamma, kom och ta lös den då!
*suck*

Haha! Ja, jag fick verkligen skratta. Han var så allvarlig... :)
Han är bara för söt, denna lilla Gosse!


Torsdag

Denna vecka har verkligen gått fort!
Redan torsdag!! Jössös!


Igår var jag och Gumman till Kalix.
Först blev jag bjuden på kycklingsoppa hos Syster, och sen for vi på babymassage... Egentligen förstår jag inte varför jag inte var med Alvin. Men antagligen så fanns det väl inte i Kalix när han var liten.
Det var ju jättemysigt. Även om vi bara masserade benen på dom små, så var det verkligen kul!
Masserade magen på henne igår eftermiddag.
Det ska ju vara bra mot magont. Och Lovisa har väldiga problem med magen. Och inte alls lätt att göra nummer två... Men igårkväll så kom det igång. Även imorse. Så kanske att massagen har hjälpt..?

Morfar tog Lilleman till Luleå samtidigt som vi åkte till Kalix.
Han skulle på hörselkontroll.
Plockade upp Älsklingen på jobbet och begav sej till Sunderbyn.
Allting var jättebra! Han blev avskriven! Så nu behöver han bara fara på dom vanliga kontrollerna.
Nästa är när han är 4 år... Skönt att höra att allt var bra!
Dom gjorde även Storheden osäkert. :)
Kom hem med bland annat byxor och tröjor till Alvin, och body och byxor till Lovisa...
Och Älskade Älskling hade köpt mej en skjorta också! Jättefin!
Ska fota den sen när jag får tid och visa den! *tack finaste*

Efter middagen (som bestod av en ham.tallrik från Hamnkroa) gick vi ut på gården.

Hammocken är ju på plats!

Härligt med hammock! Nu väntar jag ivrigtsommaren så man kan sitta där hela dagarna! :)
Och som vanligt så körde Alvin omkring med sin bil!

Sen kom farfar och Tik och hämtade med Alvin på en "promesad".
Vi gick in, och jag badade Gumman.
När Alvin kom hem var det dags för välling och sedan hoppa i säng.
Och nu ska ni få höra något otroligt!!
Alvin har sovit i egen säng heeeela natten! Till 7.15! Jag är chockad! Men vad härligt!
Båda barnen har sovit sååå bra i natt!
Hoppas det fortsätter så! Men jag tvivlar på det... :)
Och en annan grej: vaknade kring 6.00 imorse av konstiga ljud...
Och detta är bovarna i dramat:

Jag ska inte klaga!
Det är inte alla som har det så bra, att dom ser svanar i fönstret direkt man rullar upp rullgardinen! :)
Hör dom fortfarande! Dom låter ganska högt må jag säga...

Lovisa sover ute i vagnen och Alvin är på dagis, så jag ska passa på att kika lite grejor på internet.
Ha en forsatt bra torsdag!

KRAM


aj aj aj...

:(
Min rygg värker!
Vet inte vad det kan vara...?
Visserligen så lyfte jag och Älsklingen en tung hammock igår... men så otränad rygg kan jag väl inte ha, att det är det...? Eller?
Eller så kanske det kan bero på att jag hela dagen igår tänkte på min hållning... RAK RYGG!
Jag är ju annars en hösäck, men nu försökte jag verkligen tänka på att sträckaryggen... :)

Idag har det varit en gubbe och kollat på badrummet.
Få se om det går att göra nåt åt den konstiga lutningen? Det är ju så att när man duschar i våran dusch så stannar vattnet kvar på en fläck... plus att det rinner under badrumsmöbeln... och det är ju inte så kul att varje gång man ska duscha, behöva skura upp en massa vatten.......

Snart ska Lilleman dagis.
Stina kommer hit och ska vara med Lovisa... det är nog inte så jobbigt. Hon ligger ju och sover.
Sen efter lunch blir det att fara och hälsa på farmorlasarettet.
Fick veta igår att hon har iallafall varit upp från sängen och suttit i en stol. Och det är ju bra, så att hon inte får en massa liggsår...

Ha en fortsatt trevlig dag!
KRAM


Barn är bara för söta ibland! :)


Känsliga tittare varnas! (jag menar det!!!)

Såg The Voice nu på morgonen och där visade dom en hemsk, hemsk bild!!
Jag var ju självklart tvungen att gå på Aftonbladet och kolla... och det räckte inte med att kolla på bilden, jag var tvungen att kolla videoklippet också... Uch!
Så om ni inte vill så nåt hemskt, ska ni verkligen inte kolla på detta!

ONT ONT ONT!!!


Städardag

Ja, idag har köket blivit skrubbat ordentligt idag.
Hela förmiddagen har jag hållit på i köket, så nu blänker det! :)
Det känns verkligen härligt när man har så städat! För det är inte sååå ofta jag städar så ordentligt måste jag medge!
Hann även med att putsa fönstrena i kök och TV-rum... Alltså insidan. Det snöade ju en massa på förmiddagen, så utsidan får jag ta en annan dag....
När Alvin sovit kom Kicki, Micke och Dennis hit.
Och killarna busade en massa. Körde ikapp med bilarna och åt glass...

Riktiga busungar idag!
Men det var nog kul för dom att leka. Det första Alvin sa på morgonen, var att han ville leka med Dennis idag. Och hela dagen har han pratat om Dennis tills han kom hit... Så han har nog saknat han lite. :)

Lovisa har varit en stor tjej idag!
Först har hon suttit jättelänge i gå-stolen...

... och så har vi testat hopp-gungan också....

När vi köpte den till Alvin så var han inte alls intresserad att hoppa.
Tror inte det är många minuter han har suttit i gungan!

Lovisa har hoppat idag, mer än Alvin gjorde under hela tiden... :)
Hon gillade den verkligen!
Och ett till stora-tjejen-tecken, är ju att hon har ätit en hel STOR burk med mat idag!
Tror att köttfärssås och spagetti är hennes favorit än så länge! Men hon gillar även potatis och rödspätta!

Nu sover ungarna, och jag ska ta och göra mej i ordning för sängen.
Först kolla Fejjan, och sen läsa lite bloggar...

KRAM

Kom vintern verkligen tillbaka???

Vah? Vad är detta? En massa snö! Var det inte vår nu i veckan...?
Vi har ju till och med bild-bevis på att våren har kommit!

Svanarna tog sej en paus här vid oss igår!
Verkligen roligt att ha dom så nära. Bara titta ut genom fönstret! :-)

När Alvin sovit idag så gick vi ut på gården.
Älskingen bytte till sommardäck på bilen och jag, Alvin och Lovisa knallade runt lite här i närheten.
Eller Alvin, han körde moppe!
Jag hann till och med kratta lite här på gården innan vi gick in igen.

Har varit en hel del bus här inne!
Mina små troll som är dom finaste som finns!




Lovisa ligger och jorvar på i sängen och Alvin sover sen en halvtimma tillbaka.
Själv har jag hunnit med att klicka hem lite kläder från Lindex.
Och igår fick jag ju mina byxor från Laredoute...! Har jag blivit shopoholic....? Nope, bara det att jag inte har några kläder jag kan ha... jo, en massa sköna, noppiga mjukisar..... Mjukisar i all ära, men det är inte så kul att alltid behöva ha det!

Nu ska jag ta och kolla Fejjan snabbt och sen umgås med min karl.
Ha det bra!

KRAM

Det här med rubrik är klurigt

I Kalix idag igen.
Var meningen att vi skulle och bada, men Alvin var så trött så vi for och köpte thai-mat och tog med till Syrran.
Gud vad god mat dom har på Repa! Trodde jag verkligen inte... fördomar...?

Var och hälsade på farmor igen.
Talet har kommit tillbaka liiiite. Förstod lite mer idag, men långt ifrån allt.... läkaren kom och pratade med oss också... så nu är det bara att vänta och se............ dom skulle prova nya medeciner på henne nu i helgen.

Nu orkar jag inte skriva så mycket mer.
Denna vecka består av väldigt mycket sömnbrist.... så om jag inte går och lägger mej nu så somnar jag nog ståendes! :)
Jag som har så många bloggläsningar att ta igen.....
Imorn kanske!

KRAM

(lånad)

Kalix

Haft besök på förmiddagen.
Först kom Fia och när hon farit kom Kicki. Det är verkligen trevligt med sällskap!
Efter att jag hämtat Alvin på dagis blev det att åka till Kalix och hälsa på familjen Rova/Lindvall. Blev även bjuden på supergod och superenkel mat!
Ska ta och laga den själv nån dag och då ska ni få bilder och recept... inte nu. Det orkar jag inte med.
Efter middagen åkte jag och Alvin till Kalix lasarett och hälsade på min farmor.
Hon åkte in i förrgår. Hennes tal hade försvunnit och hennes halva mun hängde.... dom tror inte att det var en stroke. Kan ha varit nåt som kallas tie-atack eller vad det kallas...........
Men det var sååå hemskt att se henne!
På bara någon dag så hade hon blivit så gammal! :-(
ÄLSKDE FARMOR!
Förhoppningsvis så blir hon bättre!
Men hon är trots allt 90 så.......
Förstod inte vad hon sa när hon pratade... endel kunde man förstå lite....
Men hon förstod oss, och hon kunde röra på armar och ben. Så det var konstigt att hon inte kunde prata....
Men Alvin sjöng för henne. Och man såg i hennes ögon hur glad hon var. Och så höll han henne i handen....




Imorn blir det bad med ungarna i Kalix.
Sen en sväng till farmor igen.

Nu ska jag bädda ner mej i sängen.

KRAM


.

Förmiddagen har varit hur skön som helst!
Började med att promma till dagis med ungarna. Lämnade Alvin, och jag och Lovisa gick vidare till Stina.
Bjöds på kaffe.
Sedan satt vi ute i hennes hörna. När solen var framme var det skönt!
Men sedan kom det en  massa trädtoppar ivägen... *suck*
Då var det inte alls lika varmt.
Knatade hem och fikade frukost... Och sen kom Stina hit.
Självklart parkerade vi oss ute på altanen! Solen sken, och fåglarna kvittrade!  H Ä R L I G T ! !
Men sen kom dom förbaskade molnen.... :-(
Då var det bara att gå in.

Älsklingen for på jobbet.
Alvin hämtades från dagis, och sedan bar det iväg till Kalix. Jag och ungarna, Stina och Tindra.
Först på Coop och sedan en fika på Lyktan. Oj, dom har verkligen gott fika där! MmmM! GUDomligt! (ordvits! :-) Det är nämnligen ett kristet kafé för er som inte vet det.)

Hemma blev det att käka lite mat.
Pappa kom förbi (konstigt, han som aldrig är förbi :-) )
Lovisa ligger och vilar en stund, och Alvin leker med sina skotrar.
Ska ta och tvätta lite innan det blir att natta barnen.

Hoppas ni har haft det lika bra som oss!
KRAM


Solen sken även idag

Vaknade 6.45 av att Alvin ger mej en blöt puss.
Finns nog inget bättre sätt att vakna på! :-)
Sen låg vi och mös här på soffan ett bra tag... mys mys!
Och sen blev det ju självklart bus också!

Mina Underbara!


Efter att Alvin sovit lunch så käkade vi lite, Älsklingen for på jobbet, pappa kom förbi, och sen gick vi ut på gården i den underbara solen! (Hör ni vad konstigt det låter när jag säger underbar sol?!)
Verkligen härligt ute!
altanen var det vindstilla, så det var supervarmt där!
Alvin provade på cykling idag med. Med liiiite framgång!

Lovisa satt i vagnen och tittade på.

Självklart blev det ju en "tur"skotern också för Alvin...
Han kan verkligen inte låta bli "skojtern"... :-)

Och så blev det att skotta snö med traktorn...



...
Lovisa somnade ganska snabbt i vagen...


Mer bilder finns på Picasa.


Lilleman fick vara ute själv sen en stund. Jag stod och tittade på han i köksfönstret, medans han gick ut på vändplanen för att leka med flickorna som spelade boll... han var så blyg... först gick han dit så han var 10 meter från dom, sen vände han om och gick på gården igen.
... efter en stund gick han tillbaka, men då gick han kanske så han var 5 meter ifrån...
... hem på gården igen... och tillbaka.... 2 meter ifrån.... :-)
Det var så gulligt att se han!
Tänk vad stor han har blivit!!! Kan vara själv ute! Lilla pojken min!

Middag vid 17-tiden, och pappa kom hit på middag.
En sväng ner på ICA och hjälpa Helen, under tiden så målade Gubben med fingerfärg... undra vad morfar tyckte om det! Hihi!

Nu sover barnen, och jag kollar Håkans Bar. Sen blir det Svenska Hollywoodfruar!

Fortsatt trevlig kväll!
KRAM

♥Sötråttan våran♥

Lillemannen här hemma är bara för härlig!

Han for omkring här hemma på sin batteridrivna moppe...!

Han tyckte nog själv att han var ganska snygg. Han speglade sej ganska många gånger i ugnsluckan.... :-)

-Hejdå mamma! Nu ska Alvin åka iväg...

Ja, han är verkligen härlig våran lilla Gubbe!
Och våran lilla Sessa också för den delen. :-)

KRAM


Middag och slappande

I torsdags kom Jenny och Joni hit på middag.
Vi björ på tre-rätters-middag. Och gott var det om jag får säga vad jag tyckte. :-)
Till det serverades vin... Ganska mycket vin... :-)
Men trevligt hade vi.
Och efter 00-slaget så sjöng jag och Jenny för Joni!
Kanske inte så uppskattat när han hela tiden sa att vi var pinsamma. :-)
Älsklingen gjorde en riktig födelsedags-drink till han.

Nä, riktigt trevligt hade vi.

Klockan hann bli 3 innan vi var i säng.... Jössös, kommer inte ihåg sist jag var vaken så länge.

Igår vart det mest att slöa på soffan.
På eftermiddagen gjorde jag och Jenny vårrullar till middag! Mmm!
Vart gott. Kanske inte lika goda som grannens, men men, man lär ju sej.
När gästerna farit så var det dags att bada ungarna. Första gången tillsammans!


Blev en tidig kväll igår.
Gick i säng vi 21-tiden. Och somnade just efter att Anna Ankas nya serie var slut.

Lovisa har nyss ätit och ligger här på soffan brevid mej och Alvin sover i sin säng....
Även jag skulle behöva sova känner jag.... men men, min dotter har ju ganska nyss vaknat, så hon är nog inte så sova-sugen...

Ha en bra helg allihopa!
KRAM


Änne en fin dag

Belv att åka iväg med skotern idag efter frukosten.
Jag, Älsklingen och ungarna, Svärfar och Tik och pappa.
Härligt väder när vi for. Solen sken och det blåste verkligen ingenting!
Det blev att grilla hamburgare och finsk korv.
Mmmm! Så mycket godare med grillad hamburgare än den man steker hemma i stekpannan.

Lilleman åt nästan upp hela burgaren... så då måste det ha varit väääldigt gott! :-)



Och så hann han med att leka med skotrarna.
För er som inte vet så ÄLSKAR Gubben allt som har med skotrar att göra! Han blir alldelens vild när han ser en skoter! Tur att vi har en skoterled bara några meter från gården... han kan stå en hel dag i princip och kolla på alla skotrar som kör förbi... :-)

Mer bilder från skoterturen finns på Picasa.

När vi kom hem så var det dags för Gubben att sova. Lovisa sov nästan hela resan så hon var pigg när vi kom hem.
Men mina älsklingar gick och sova..... vaknade just efter 17 nån gång!
Innan dom vaknade så hann jag med att ge Lovisa lite kalops... :-D





Även mer bilder på detta finns på Picasa

Stina har varit här ikväll, och det har blivit en hel del battle... :-) Så kul det är!!!
Men min handled värker nu.... men det är smällar man få ta när man ska ha kul! :-)

Hör nu att Älsklingen ligger och snarkar i sängen.
Jag ska också stänga av TV och dator och hoppa i säng....
Och hoppas på att Alvin sover hela natten. I natt har han varit ett monster.... inte vela sova... gnällt och varit i sömn.... ja, så det kan vara ibland.

GOD NATT
KRAM

Igår var en riktig utedag.

Vilket härligt väder det var igår va??
Så skönt att vara ute på gården.
Vi skottade av altanen för 3:e gången... och igår var det riktigt tungt eftersom snön var så himla blöt...

Nu hoppas vi på fler fina dagar så man kan sitta där ute.

Titta vilka coolingar!



Alvin hann med både det ena och det andra.
Åka bob.
Köra skoter.
Skotta snö.
Slå pannan i skoterpulkans hörn.
Sparka.
Rida på en vacker snöhäst.



Fast Alvin tyckte mer det likande en björn. Så det fick bli en snöbjörn... :-)
Dom hann  även med en sväng till Linus.
Jag och Lovisa stannade hemma.




Det var lite bilder från gårdagen.
Glömde ju kameran när vi var till Siknäs pimpeltävlingen och till Kalixmiddag, så det är fotat med Älsklingens telefon.
Ser sen om det är nåt som duger till nåt.

Trevlig Måndag på er!
KRAM

På ranten hela dagen

Igår var vi på vift hela dagen.
Först vaknade jag med kidsen vid 7-tiden...

Pappa ringde och sa att "Georg opi Långfors" ville bjuda på påsk-våfflor...
Väkte Älsklingen och det bar av till Långfors. Åt en massa goda våfflor! Mmm! Han har verkligen dom godaste våfflorna som finns!
Hemma igen gick hela familjen och la sej och sov två timmar(!)... Men skönt var det!

När vi steg upp blev det middag hos svärfär.
Potatisgratäng, skinka och grönsallad. (tjuvade med potatisgratängen, även med våfflorna:-))
Spelade lite biljard med Älsklingen.... tyvärr vann jag inte.......
När vi kom hem igen var det dags för Gumman att bada. Älsklingen fick göra det.....
Jag och Alvin (läs: jag) plockade undan i köket och TV-rummet.

När barnen gått och sova spelade jag lite Guitar Hero och Älskingen surfade....
Sen duschen och hopp i säng...
Var ganska trött, men jag kunde inte sova. Visades en bra film på TV1000 family.
Pojken med randig pyamas... Uch, så hemsk....  En film som jag tycker att Ni ska se!

Men efter den så släkte jag TV:n och somnade. Klockan hade då hunnit bli 1...
Som tur var så har jag fått sova till 9.
Båda ungarna har sovit hela natten.
Lovisa har inte ens vela ha tutten på hela natten. Men jag tror åter igen att det har att göra med att hon somnade utan tutte, och då har hon inte saknat den under natten.......
Kanske man redan nu ska försöka vänja av henne tutten....?
Alvin har sovit hela natten i egen säng, men vaknat 5.30 och inte velat somna om.....
Så vad väljer man?
Att han sover hela natten i egen säng och vaknar 5.30...
...eller...
att han sover halva natten i egen säng och vaknar med oss kl 7??
Det är ju frågan det.....

Ska snart på pimpel-tävling till Siknäs.
Sen ikväll blir det middag i Kalix... Mmm! Gott gott! Vet redan vad det blir! :-)

Nu ska jag väl klä på mej..... kanske tid för det..... :-)
Ha en bra påskafton!

GLAD PÅSK

KRAM

Battlat

Alldelens nyss har Stina och Lina farit hem.
Vi har suttit i ett par timmar och spelat guitar hero...
Alltså, så himla kul att battla mot varann! :-)



Trevligt, trevligt!
Älsklingen är ju och ölar, så det har varit trevligt med sällskap... tråkigt att vara själv...

Alvins ögon är det då nästan inget med idag. Hur bra som helst. Skönt!
Det kanske inte var ögoninflammation... men vi tvättar fortfarande för säkerhetsskull.

FRUKOST: Äggröra och  skivor bacon
LUNCH: Tackofärs, rökt pastrami och sallad
MIDDAG: Det VÄRSTA jag någonsin ätit: Kyckling med blomkålspuré. Äter hellre lever. Och det HATAR jag verkligen! Blä! Nästan så man kräktes!
Rekomenderar det inte!

Måste visa vad söta Älsklingen kom med idag...

Ett litet påskpaket med ett halsband i! *tack fina du!*
Plus en bukett med tulpaner och tre små gula kycklingar... :-) Har den snällaste!

Nu tjorvar Viasat-dosan... måste kolla vad det kan vara. Går inte att byta kanal. Bara stänga av... konstigt.

GODANTT
KRAM


RSS 2.0