Mora Träsk

Förra helgen var hela familjen till Luleå och tittade på Mora Träsk.
Och jag måste då säga att det var supetkul!
Eftersom jag gillade dom själv när jag var liten så var det ju extra roligt och fara och se dom! :)
Till en början var Alvin lite "stel" och ville inte alls dansa, men han mjuknade upp och gjorde några rörelser iallafall.
Lovisa hon rockade ordentligt! Dansade runt, runt! :)
Med oss från föreställningen hade vi en DVD (som vi ännu inte kunnat kika på eftersom våran spelare är paj!), affisch och t-shirtar såklart.
Alvin har många gånger sagt att han vill ha samma t-shirt som grabbarna i MoraTräsk har, och nu har han äntligen det. Han gillar inte att den ibland måste tvättas... :D
Hur har vi det annars då?
Jodå, det knallar på.
Barnen är på dagis och jag och Pekka jobbar på!
Men visst hinner vi med lite annat skoj också.
Förra söndagen var vi och fiskade i Jämtöfjärden. Riktigt kul, för det nappade hela tiden, så till och med jag tyckte det var super kul! :)
Varje gång vi hade napp, så fick Alvin komma och veva in (heter det så...?).
Ni skulle sett han när jag hade nåt tungt på kroken.
Han vevade och vevade, och till slut syntes en fisk vid land.... När Alvin fick syn på att det var en "stor" gädda kastade han spöet och sprang fortare än kvickt därifrån!
Ja, Gud hur jag och Pekka fick skratta! Han är verkligen en riktig fiskare! :)
Lovisa kastade mest sten i vattnet och tyckte det var jätteskoj.
Tyvärr började det regna efter 40 minuter så vi fick slita oss och bege oss hemmåt.
Men 8 abborrar och 1 gädda fick vi i alla fall! :)
Gäddan har pappa stekt och ungarna har varit där och ätit.
Alvin var så stolt att det var han som hade fiskat det alla åt!
Abborrarna har vi också mumsa i oss.
Bjöd Joni och Jenny hit på rökt abborre, färskpotatis och tunnbröd! Mmm! Så ljuvligt!
Ja, det var en liiiiten uppdatering härifrån.
Ha det gott!
KRAM









RSS 2.0