min lilla älskade gosse...

Min lilla Gosse har blivit snorig. Stackars!
Imorse har han hostat å nysit. Men han har inge feber som tur är.
När han hostade tidigar så fick han upp en massa slem. Stackars liten. Å när han har nysit så har d kommit ut via näsan åxå...
D e första gången som han e lite "sjuk". Å ja som e så nojig kollat till han varje minut.
Har har varit lite gnällig nyss, men då somnade han i min famn. Nu ligger han i babysittern å sover. Me dorrandet på.
Hoppas han får sova en stund till.

Håller fortfarande på me dop-listan. Herre Gud, va folk d kommer bli!
Måste sålla bort en del. Kan verkligen inte bjuda alla som ja egentligen vill. Tyvärr...

Nu ska ja göra lite nytta medans Gossen sover.

Hej hej! ♥

Kommentarer
Postat av: Johanna

Visst är det jobbigt när de små är sjuka? Köp hem näsdroppar, INTE nässpray, ifall han måste ha till natten. Vi körde på renässans åt Teddan. Teddan å andra sidan börjar bli piggare från sin förkylning, nu är det bara lite hosta o ytterst lite snorighet. Jag rensade rejält när vi gjorde inbjudningarna till namngivningen. Jag bjöd inte alla kusiner o så, bara de man umgås med. Men det är svårt att dra gränsen. Mamma kan du strunta i att bjuda, hon kommer ändå inte :) Vi var närmare 50 st på T:s namngivning, hade ju hemma, tur att det var ganska fint väder! Kram

2008-04-21 @ 11:55:20
URL: http://johannavinsa.blogg.se
Postat av: Tessah

tråkigt att lillkillen är sjuk. Hoppas det går över snabbt:) Man bli ju så nojjig själv då dom är sjuka!
Om du ammar nått ännu är bröstmjölk jätte bra sätta i nästan mot nästäppa. Sen är näsfridan det bästa inköpet jag gjort! :)

2008-04-21 @ 22:53:13
URL: http://www.tessah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0