Hemma

Igår kväll kom vi hem från mamma min i Finland.
D va jättekul att va där! Mamma hade så god mat. Först Tacos ena kvällen, å sen färskpotatis, grillad lax, rökt sik å rökt älgkött! Mmm! Så himla gått! Plus att hon hade gjort svampsallad av svamp hon plockat sälv.
Man blir så bortskämd när man e där å hälsar på... men d e ju aldrig fel... hihi!
Båda kvällarna spelade vi poker. Första kvällen vann ja 11 €!!! Wiiih! Ja som aldrig brukar vinnan nå! Ja va överlycklig! Haha! Men då spelade ja bort 3 av dom 11 kvällen efter.
Vi hann även me promenader, å fara till en kåta å grilla korv å dricka chocklad.
Å min mummo hann vi åxå hälsa på två gånger. Å där får man ju åxå alltid mat. Ja tror inte man gör annat än å äter när man e där uppe. Jössös!
Tur att d inte e så ofta! :-P
På vägen hem så hälsade vi på bror min i Pello. Å deras två pojkar. Alexander som redan hade hunnit bli 1 månad! Tiden går ju hur fort som helst! Han hade vuxit otroligt mycket!
När han hade tutten i munnen så va han väldigt lik Alvin i den åldern! Så alltså måste ju Alvin ha liiiiite från min sida! :-)

I onsdags fick Jottan en liten (nja, liten å liten) kille på över 4000 g! Ännu en pojke född i våran släkt... När blir d flcikornas tur???
Ett stort grattis i all fall till Johannas familj!


Nu ligger mina gossar å vilar middag. Ja ska väl börja greja här hemma nu medans dom sover.
Wilma e i nån brunstig period nu, å ja kanske har råkat slarva me p-piller, så hon låter vääääldigt illa! Å hela natten i natt har hon varit igång! Åh!
Hoppas man får sova bättre i natt!

Nå, nu ska ja börja dona på här hemma.

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0