Ledigheten är över

Jepps, idag börjar man jobba på riktigt...
Det handlar visserligen bara om 25 timmar i veckan.
Men det är 25 timmar mer än jag brukar jobba nu när jag varit mammaledig. :-)
Jobbar fram till mitten av augusti om allt går enligt planerna, att jag inte får nåt problem eller så.
Vi får hålla tummarna att inte ischiasen börjar spöka igen.
Den gjorde ju det med Alvin.
Herre min Gud vilken värk jag hade! Ibland vek sej benen för mej!
Det vill jag inte vara med om igen!

Vad har vi hittat på då när jag inte har uppdaterat nåt dom senaste dagarna??
Hmm... jo, i måndags så gjorde vi precis som alla andra. Vi var ute.
När vi vaknade så var det ju sånt underbart väder ute!
Klädde fort på oss skoterkläderna och packade matsäcken och sen bar det av med skoter.
Tror vi var iväg innan 10.
Alltså vilket väder va? Helt otroligt så här i mitten av april! :-)

Alvin gillade att "köra" skoter! Hihi! Han satt och "brummade" på skotern hur länge som helst! :-)
Jag som inte ens gillar solen sådär värst mycket tyckte att det var härligt med solen i ansiktet!


Svärfar hade gjort plättsmet som vi hade med oss.
Oj, vad gott det var med plättar gräddade ute i naturen!
Och kokkaffe!
 

Ja, vi hade verkligen trevligt!
Synd bara att det var sista skoterfärden för i år...
Nu är det bara att vänta till nästa år!

Igår när vi vaknade åkte vi till Kalix.
Köpte en massa smågrejs till huset, plus två duschväggar. Så nu ska vi väl kunna montera upp dom nån dag.
Men vi måste köpa en blandare också... Men jag hittade ingen fin igår...
Måste nog åka till Luleå och kolla nånstans där.
Sen åkte vi en sväng till Syster och drack kaffe.
När vi kom hem slocknade hela familjen och vaknade vid 16-tiden.
Hoppsan, kl 16 skulle vi vara hos pappa på middag! Skynda skynda!!
Pappa bjöd på klyftpotatis och älgfilé med beasås! Mmmm!!!! Gott gott!
SKyndade att äta för att sen bege sej till huset.
Pappa var med Alvin. Men vi hakade upp oss på diskmaskinen så vi fick inte allt för mycket gjort.
Några skåp hängde vi upp.

Idag har vi fått dit lite luckor.
Och Älsklingen har fortsatt med diskmaskinen. Så nu är den klar.

Nä, nu ska jag göra mej redo för jobbet.
Sminka mej.
Fixa håret...

Hoppas ni får en fin dag!

KRAM

Kommentarer
Postat av: Jenny

Kan tänka mig att plättarna var riktigt smarriga!:D

2009-04-15 @ 16:46:10
URL: http://lillstinta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0