Hej hej hallåååå!

Solen skiner och jag är på toppen humör!!
Gud, vilket vackert väder det är idag!
Lite kallt men när man ser på termometern så verkar det bli varmare och varmare... få se om vi kanske kan fara ut och grilla när LillGubben vaknar.

Kom hem från Finland igår.
Därför har det inte blivit uppdateringar i bloggen.
Men nu är jag hemma igen, så nu ska jag väl kunna skriva lite....

Minisemestern i Finland har varit jättebra!
 Förrutom att solen började inte skina förrän när vi åkte hem igår.
Men ganska varmt har det varit.
I onsdags var vi ut med skoter.
Det var premiär för Alvin!!! :-)


Han ser väl inte sådär jätteroad ut, men han tyckte det var helt OK.
På vägen hem somnade han till och med i pulkan!
Vi åkte med skotrarna till en kåta som stod mitt ute i ingenstans. Det gick bara att ta sej dit med skoter eller skidor.
Men jössös vad där var folk!
Finnar och tyskar och svenskar.
Och Alvin skulle ju förstås ha uppmärksamheten av alla.
Hur han lekte pajas när vi var där!! :-)

Här har han precis fått i sej gröt.
Efter gröten åt han en plätta till eftis. Och sen åt han grillkorv med mej. Och efter det åt han ännu mera plättar!!
Ja, var tusan satte han allt?!

Sen bar det av hemmåt igen.
När vi kom hem vilade vi en stund och sen var det bara att göra sej i ordning för middag.
Vi skulle ut på en ny asiatisk restaurang.
Maten var väl sådär, men trevligt hade vi! *tack mamma och Juha*

  

Ser ni hur mycket bus Alvin har i ögonen på det här fotot??
Det bara lyser om det! :-D

Vad har vi mer hittat på där då?
Jo! Vi har ju spelat poker.
Och gissa vem som vann?? Kanske inte så mycket, men jag vann iallafall!
Och så har vi ätit en massa gott... Och bara tagit det lugnt. Skönt har det varit!

Mycket roligare än att sitta i den här lägenheten...
Åh, snart kanske Huset blir vårt! Till veckan kommer dom och ska fixa badrummet. Dom river upp hela golvet.
Har suttit och kollat in olika golv. Det blir inte kakel och klinkers. Det blir våtrumstapet har vi bestämt oss för.
Det finns ju snygga sånna med.
Det andra badrummet kanske man kan då göra på annat sätt, den dan man gör det.
Man kan ju inte göra allt på en gång fast jag gärna skulle vilja det!!!
Sen vet jag inte hur det blir med köket? Det hade ju spridit sej dit. Kanske dom måste riva upp där med...?
Nå, ikväll vet jag mer.

Nu ska jag gå och kolla Days och vänta på att Gossen vaknar, sen kanske hela familjen går ut i det fina vädret!

KRAM

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh vad kul o åka skoter, va mysigt Alvin såg ut o ha d där i pulkan ;D o vad stooor han har blivit sen sist jag såg han.. d händer verkligen mkt i den här åldern ser man :)

2009-02-13 @ 13:40:35
URL: http://kexet.blogg.se/
Postat av: Catja

MEN HALÅÅÅÅ!!! Vilket hus är det? Och vad har spridit sig varifrån vart? :) Älä perkele vittuile minun kanssa! :)

2009-02-13 @ 15:37:41
URL: http://nojjigmamma.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag skulle åxå jätte gärna vilja veta VILKET JÄKLA HUS d e ni ska flytta till?????? =) Puss!

2009-02-13 @ 19:03:15
URL: http://zandrarandeblad.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0