Bullar

Idag har jag varit riktigt duktig om jag får säga så.
började med att stiga upp före 7.
vid 9-tiden så började jag stryka gardinerna som jag beställt från Ellos (men som inte kommit upp än).
Men Gossen blev ganska trött i samma veva, så jag gick och la han, sen fortsatte jag med strykningen.
När jag var klar med det, så kände jag att Trötter hade kommit på besök, så jag gick och la mej jag med.
Åh, skönt!
Sov över en timma!! Ljuvligt!
När vi vaknade så gjorde jag lunch. Makaroner och korv (förvånade?).
Åt, och sen for vi iväg och handlade.
När vi var hemma igen så började jag baka! Ja, ni läste rätt! JAG bakade! Utan hjälp dessutom! :-)
Blev ca 60 bullar.
Pappa kom vid 15-tiden och då for vi och hälsade på min farmor.
Hade med mej bulla till henne med. Hon är en riktig Gottegris! :-) Det var verkligen uppskattat!
Hemma igen vid 16.30. 
Försökte få i Lilleman
middag, men han ville inte alls äta... :-(
Hmm... nåja, det går ju inte heller att tvinga i han.
Började sen med maten.
Fläskfilé och potatiskgrtäng. Riktigt gott var det måste jag säga! Nöjd!
Älsklingen kom hem och pappa kom och åt.
Linus dök upp här.
Gick ut på gården efter maten och ÄNTLIGEN satte Älsklingen upp mina blomlådor!
Och jag rensade bort det värsta ogräset. Måste göra bättre en annan dag. För när jag kollade på klockan så var den över 19.
Älsklingen och Linus hade farit iväg till Matte.
Så jag och Lilleman gick in. Drack välling, bytte blöja, tvätta av sej, klippa naglarna, leta snutte och sen sängen.
Och han däckade ganska snabbt!
Sitter nu själv och slökollar TV, men det är ju bara skit.
Blir en tidig kväll känner jag.
Jag har redan grus i ögonen...

Såååå, gonatt!

KRAM

Kommentarer
Postat av: Fammo

Duktiga dej!

Jag har lekt med Alvins nya traktor med en sjungande farmare, som har husdjur i släpet, som låter som dom ska, hihhiiii.

Amandas och Alvins leksaker kom på posten den dan dom for hem =(. Jag var tvungen att testa traktorn :/...JAG nyfiken???? hmm...en aning kanske =)

2009-07-05 @ 22:39:05
Postat av: Sofie

Du har varit riktigt flitig, spara gärna någon bulle till mig när jag kommer upp ;)

Hoppas du sov gott!

2009-07-06 @ 09:05:04
URL: http://ontheinside.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0