Lördagkväll

Sitter nu hemma i soffan och glottar på internet.
Linus och Pekka sitter och kollar fotboll och det är jag ju inte så intresserad av.
Har varit hos Stina nu ikväll och kikat på Tindras nya rum.
Så fint det har blivit när dom nu har tapetserat om och målat...
Suuuuuperfina tapeter!!

Har jobbat idag också.
När jag kom hem från jobbet så var syrran här hemma med Alvin.
Älsklingen, Pappa och Mange var i huset och fixade elen.
Äntligen börjar det hända riktigt mycket.
På måndag ska jag och Älsklingen och köpa golv.
Så vi ska väl försöka hinna lägga det innan vi åker till Svärmor på tisdag.

Imorn är det dop i Råneå.
Jennies och Wictors lilla Gosse ska få sitt namn.
När vi kommer hem så blir det att fara till huset.
Tapeter måste rivas!
Igår var jag och Stina i huset och skulle ta bort kakal och sånt.
Men kaklet satt ju fast som satan! (får man säga så?)...
Så vi lämnade det och rev tapet istället.
Det gick väldigt bra på vissa ställen. Låssnade helt lätt, men sen på vissa ställen var det inte alls lika kul.
Men det måste ju göras.

Nå, nu ska jag hoppa i duschen och sen ska jag kasta mej i säng.

KRAM

Kommentarer
Postat av: Catja

Har varit i den där kakelrivningsbranschen. Det är tungt och svettigt men med en kofot, en mejsel och en hammare så går det. JO! Skyddsglasögon är ju också att rekommendera! :)

2009-03-07 @ 21:56:21
URL: http://nojjigmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0