Eftermiddagen ute

Hela förmiddagen har vi tagit det lungt.
Inte gjort många knop.
När vi just hade somnat just efter 11 så ringde pappa. Då var dom på väg hit med en traktorvagn så att vi äntligen skulle kunna fixa undan allt ris från i sommar.
Så då var det bara att stiga upp... *suck*
När dom for så gick Älsklingen ut i garaget för att börja röja upp där.
Jag gick och la mej igen. Men jag hann inte somna. Först vaknade Gumman och ville äta.
Sen Gubben som gnällde
-Pappa kommer snart...
Han låter så ynklig och lessen när han säger det.
Precis som om han tror att Pekka skulle lämna han... stackaren! :-(

Inte idag heller att Lilleman fick behålla lunchen han åt.
Allt kom upp med en slemmhiss...
Men han fick då välling istället och det var också uppskattat!

Efter lunch kom pappa med traktorn.
Alvin ville ju provåka med han.
Jag trodde aldrig att han skulle gå med på det.
Ni som läser min blogg vet ju att han är ganska fjantig för stora maskiner som låter illa... :-)
Men nu ni!

I hela två timmar satt han med morfar i traktorn! VAH?!?!?! :-D



Både Alvin och morfar tyckte nog att det var riktigt roligt!
Jag har aldrig varit med om att han suttit still så länge!

Vi har ätit middag nyss och nu är mina karlar ute igen och leker med traktorn... :-)
Stubbarna ska ju väck. Tror det är två eller tre kvar.
Gumman sover.
Så jag sitter här alldeles ensam.
Ska passa på och läsa lite bloggar nu.
Kommer ändå inte orka det imorn.

KRAM


Kommentarer
Postat av: Catja

Men nu ska han ju bli en tuff storebror så han tänkte väl börja tuffa till sig tillsammans med morfar! Han har ju lite vaktande framför sig så han ska väl bli en tuffing nu! ;)

2009-10-13 @ 19:15:36
URL: http://nojjigmamma.blogg.se/
Postat av: svärmor

Vad han ser lycklig och stolt ut!!...Alvin alltså =)

2009-10-13 @ 20:38:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0