Intresset finns egentligen inte

Mitt blogg-intresse har börjat dala.
Vet inte om det beror på att jag inte hinner... eller om det bara är så att jag inte har så mycket att komma med.
Här händer ju det som alltid händer.
Barnen busar på. Vi är ute. Städar. Julpyntat. Julhandlat. Julbakat. Och så har vi hunnit med en liten tripp till mamma på släkt-middag.
Julbaket hade vi tillsammans med Kicki, Dennis och Alicia. :)



En mycket koncentrerad Lill-Gubbe ska göra pepparkaks-hjärtan! :)

Tror ni det blev många kakor gjorda av Lovisa? :) Nä, hon ville minsan bara kladda med degen och tugga på kakformarna! :)

Torsdag förra veckan var vi med jobbet och käkade julbordHamnkroa här i byn.
Måste rekomendera detta ställe starkt! Vare sej det gäller vanlig mat (dom har allt från hamburgetallrik till sprödbakad torsk och renskav med mos!) eller julbord. Såååå otroligt god mat! Ojoj!
Bästa julbordet jag ätit på mycket, mycket länge!
Och ett stort plus till den hemmagjorda potatissalladen! Himelsk god!
Så, när ni har vägarna förbi Törebyn, sväng förbi hamn för en bit god mat! :)

Sissel och Lennart med den underbart goda maten. Bäst var förstås Sissels goda potatissallad och lammfiolen!

Gänget. Carina, Nina, Helen, Maggan, Börje, Kent, Fia, Danne och Håkan.
Efter middagen bar det av hem till Chefen och tyvärr blev jag där alldelens för länge. Visserligen drack jag bara vatten i princip, men ack så dåligt jag mådde dagen efter!!
Tack alla för en trevlig kväll!

Helgen åkte vi ju till mamma.
Direkt vi kom dit på lördag blev det julmat. Liiite mager detta år. Men vi var ju inte alla samlade heller....
Efter maten dök ju självklart tomten upp med paket till alla barnen!





När tomten (mommo) farit sa Alvin:
-Men mamma, varför hade mommo tomtens kläder på sej?
S Ö T U N G E N ! !

"Barnen" hann även med att leka lite tåg... :)
Glömde fota hos mamma, men jag hade med mej kameran när vi var på en "mini-julmarkand" i Levi centrum.

Ni kanske tycker att det är folktomt, men jag ska tala om för er att det blåste så förbaskat kallt, så inte ens vi stannade mer än 2 minuter högst!


Igår hann vi med att klä julgranen också. Äntligen! Sent ute i år. :)
Och så blev det att fota lite bilder till julkort också.



Den ena lill-tomten trasslade in sej i granen. :)

Vem skulle inte vilja få besök av dessa tomtar på julafton?

Idag har jag hunnit med en sväng till Luleå.
Först blev det lunch hos Syster, och sen hämtade vi upp Svägerskan för lite julshopping.
Äntligen är jag klar med julklappar till Älsklingen också! Jääh!
Sen bar det av hem till Svägerskan för lite käk och planering inför julafton. Jenny, Joni och Jennys mamma kommer ju hit. Även min far och Pekkas pappa och kvinna.
En riktig jul med massa fina människor och god mat! Det ser jag verkligen fram emot!

Nu blir det en dusch och sen kolla Biggest Loser, för att sen krypa ner i sängen och kolla Robinson.
Hoppas ni har det fint såhär i julstressen!

varma KRAMar!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Män det är rooooooligt att titta på bilder och se vad ni har för er :)

2010-12-09 @ 20:02:13
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: Farmor

Men gode gud!!!! Det var det sötaste jag sett!!!!

Vilka söta tomtar. <3 <3

2010-12-09 @ 21:05:02
Postat av: Sandra

Åh vad söta dom är era små tomtar.

Kärlek till er <3

2010-12-09 @ 22:37:35
URL: http://www.sandrarandeblad.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0