Altanbygge på G

Kom hem i söndags förmiddag från stugan.
I all hast kastade vi in oss i bilen vid 8-tiden. Jag fick en släng av magsjuka natten till söndag och kräktes mellan 00-05.
Men på söndag var allt nästan som vanligt... men jag åt inget förrän på eftermiddagen.
I samma veva som vi åkte från stugan fick mamma min magsjuka. Och än igår hade hon inte fått behålla nåt.... Stackare! Förlåt mammsen! :(
Här kommer iallafall lite bilder från vistelsen i stugan!

LillGumman.
"Man tager vad man haver". Glömde både mössa och solhatt till Gumman, så mamma knöt ett örngott på Lovisas huvud, och det gick ju jättebra! :)

Lilleman.
Han var upptagen i "poolen" med att äta blåbär. Mumsade i sej massor!

Jag gjorde honom sällskap en stund i värmen! Skönt att ligga i varmt vatten och bada utomhus! :)

Även gumman hann med att bada lite! Hon verkligen älskade att sitta i bajan.
Och nånting annat som hon gillade var att dyka ner med huvudet i vattnet! Säker 10 gånger doppade hon huvudet och fick kallsupar! :)

Alvin körde en massa fyrhjuling också! Och fort skulle han köra! :)

... kör buss med mommo...



Kan det bli härligare???

På fredag kom ett riktigt oväder över oss! Jössös vad det stormade och åskade!
Åskan var rakt ovanför oss! Det regnade så jag trodde taket skulle falla in! Höll väl på i ca 2 timmar innan det lugnade ner sej något... Huuu... lite läskigt var det!
Det regnade så hårt att vägen till stugan sjönk ihop något....... trodde inte att jag skulle ta mej därifrån. Men då var det en snäll gubbe från byn som kom och fixade vägen med traktorn... :)

Idag börjas det med altanen.
Måtten är färdiga och sånt. Men när Lilleman och Gumman vaknar ska vi iväg till Luleå och köpa allt virke och annat smått och gott som behövs....
Få se om den kanske blir klar i sommar? :)

Nu ska jag ta och lägga in mer bilder och filmerPicasa så ni kan kika.
Sen göra lite lunch. Den görs inte av sej själv!

KRAM

Kommentarer
Postat av: JEnny

Gud va mysigt ni ska ha haft det! :)

2010-07-20 @ 23:10:18
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åh fina bilder på picasa! De är så stoooooooora barnen!

2010-07-21 @ 10:22:18
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja visst är det SUPER GOTT! Jo upptäckte också det där med paneringen.... får nog nästan dubbla. kramixxx

2010-07-22 @ 22:43:31
URL: http://lillstinta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0