Luleå

Igår när Älsklingen kommit hem och vi ätit middag åkte hela familjen till Råneå och badade.
Lovisa var inte glad till en början. Vågade inte sätta ner fötterna i vattnet.
Det var ju första gången för henne... :)
Men efter några minuter så var hon i full gång! Hon plaskade och skvätte en massa vatten... Försökte krypa iväg i vattnet... men det gick inget vidare... :)
När det var dags att kliva upp vart hon arg igen. Hon ville inte kliva upp!
Alvin var som vanligt som en fisk! :) Han ÄLSKAR vatten! Han skulle kunna bada hur länge som helst tror jag. :)
Nu måste vi införskaffa baddräkt till Lovisa. Hon hade på sej badbyxor. Som dessutom var lite för stora... :)
Ska ju till Luleå idag, så då ska jag nog fara och kika på en baddräkt till henne...

Jo, i helgen kommer vi bosätta oss i Luleå.
Först ikväll ska vi till Joni och Jenny. Blir bjudna på middag... och så blir det förmodligen lite vin med! :)
Kanske lite spel också.
Imorn ska vi till Syster Theresa.
Där blir det syster-middag. Desiree kommer också dit med familjen.
Meningen var att vi först skulle ha en sen kräftskiva, men det blir räkor och annat plock istället. Det blir nog lika gott det.
Och jag ska göra paj... men vad ska jag göra för paj tycker ni?? Kan ni komma med förslag?

Innan det blir att åka till Luleå så ska jag förbi min far och hjälpa honom att packa älgkött. Och sen även en sväng förbi Vitå och hälsa på Jennie och Robin.

På söndag eller måndag åker jag till mamma min i Finland. Jag och barnen.
Älsklingen jobbar natt, så då ska jag passa på att fara till mor och umgås.
Nog för att hon nyss var här.
Hon kom ju förra söndagen och åkte hem i onsdags.
Hon var barnvakt i tisdags när jag var till Sunderbyn och låg i den läskiga stolen... :S
Det visade ju sej att jag hade cellförändringar. Så det har dom nu tagit bort. Förhoppningsvis!

Nå, nu är det en liten kille som vill ha uppmärksamhet! :)

KRAM

Kommentarer
Postat av: Farmor

Fick ni stövlarna, mm?

2010-10-09 @ 09:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0