Firandet över

Allt började på fredag när Farmor och Ukko-Pekka dök upp som Gubben I Lådan!
Dom kom med husbilen och alla hundarna. Jätteroligt att dom kom och hälsade på! Verkligen.
Med sej hade dom jättefina presenter till ungarna!
Bl.a mössor, vantar, kläder, muggar och annat smått och gott.
Lovisa fick en ryggsäck också. Hon hade ju ingen sen tidigare när hon ska börja dagis, så det var jättebra! :)
Hela helgen bestod av att baka!
Jag bakade:
* Vaniljbullar
* Havrekakor med choklad
* Drömmar
* Chokladbollar
* Hallonrutor
* Kolakakor
* Tårta





Har aldrig i hela mitt liv bakat så mycket på så kort tid! :)

På söndag kom en massa folk.
Kicki, Dennis och Alicia
Stina, Samuel och Alice
Sofie
Jukka och Amanda
Farfar och Tik
Theresa och Janne + tre barn
Desso och Mange + fyra barn
Joni och Jenny
Säkert har jag glömt nån. Det var en stressig dag och jag hängde inte med riktigt... :)
Sista gästena åkte hem vid 20.00. Då var jag slut som artist!
Men då var det ju valvaka.... kommer inte ens ihåg om jag såg hela valet...?

Måndag åkte familjen iväg med farmor och Ukko-Pekka och Jenny till Happi. Ett besök på IKEA.
Blev två Expedithyllor till barnens lekrum...
Har ju inte fotat före och efterbilder av det rummet. Men jag ska försöka fota någon dag när det är städat där inne, så får ni se.
Jag är så nöjd med dom lila tapeterna!
Blev lite med kalasande när vi kom hem.
Stina, Fredrik och Tindra och Lina kom då och fikade.
Efter deras besök så skyndade jag med på gympa på Folkets Hus.
ÄNTLIGEN har jag tagit tag i det!
Oj, jössös vad jobbit! Trodde aldrig att det skulle vara så jobbit! Alltså, jag svettades som en åsna!
Och träningsvärken efteråt ska vi inte ens snacka om!!! Huuu! Men skönt!
Ikväll är det nästa pass...! Tur att träningsvärken gått över någorlunda!

Tisdag var det dags för Lovisa att fara på 1-års kontroll.
Hon var 76 cm lång och vägde 8475g... Lillfisen våran!♥
Efter besöket på Familjens Hus så åkte vi iväg på Kina för att möta upp Tesse och Sofie.
Vi tre delade på tre jättegoda rätter! Mmm!
Vi bestämde att Sofie skulle ta med sej Tesses pojkar och komma och hälsa på.
Sååå...
Tisdag blev det kalasande igen!
Sofie, Nathanael och Dante
Jennie och Robin
Kicki, Dennis och Alicia

Nästan bara massa grabbar... och massa bus!
Farfar och Tik bjöd på go´middag! Mmm! Stekt ris special typ... och nån jättegod soppa!

Igår var det inget kalasande.
Jag och barnen for på Sjung och Lek. Fick sällskap av Sofie som kom en snabbis till Töre.
Och på eftermiddagen åkte vi till Långfors och såg när dom slaktade älgar....
Tror inte Alvin förstod vad det var riktigt...

Idag blir det att åka till Pello och hälsa på brorsan. Och så ska dom äntligen få sina bröllopsbilder... Det börjar ju bli ett tag sen bröllopet var! :)
Kanske att man hinner en sväng på GK:s i Pello också... Fynda skrot. :)
Och ikväll är det ju som sagt gympa igen.

KRAM


Kommentarer
Postat av: farmor

Farbror-Georg var ju också och grattade lilla Sessan.=)

Jag kommer aldrig att glömma honom, efter så många besök till honom med Alvin.;D

2010-09-23 @ 08:50:03
Postat av: Jenny

Vilken fin tårta du hade gjort! Hann aldrig se "denhel" utan endast lite rosa grädde. Inpireras av den och kommer göra en rosa i helgen till en dock lite äldre tjej som fyller år. Jo KOM innan! Så du hinner också vara med :D krammmixxx och trevlig helg!

2010-09-23 @ 17:41:42
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: farmor

...och fikat var GUDOMLIGT GOTT!!!!

2010-09-25 @ 08:52:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0