gravgården

... idag gjorde jag det....
det som jag har gruvat mej för vääääldigt länge....
... var till gravgården. Farmors grav... :(
Uch. Hemskt.
Tänk att hon låg där under gräset.... kändes inte verkligt. Var fruktansvärt!
Se hennes namn på gravstenen... overkligt....
När vi stor där så frågade Alvin:
-Var är Gammel-Farmor? Och tittade sej omkring....
-Hon ligger här nere, under gräset. Sa jag och pekade på marken.
-Farmor! Hallå Farmor!
Hur förklarar man för så små barn egentligen? Hon är i himlen, men hon ligger under gräset... hmm... hur går den ekvationen ihop egentligen...?

Herre Gud vad jag saknar min fina farmor! Världens finaste bästa farmor! :(

Besöket på gravgården var i sammband med en promm som hela familjen tog. Eller jag och Älsklingen prommade och Alvin cyklade och Fia-Lotta åkte vagn.
Det blev drygt 30 minuters promm. Bättre än inget... :)

På förmiddagen var jag ju till Kalix på Gyn. Läkaren sa att allt såg bra ut och att det säkert inte var nåt, men att han skulle höra av sej när han fick svar på provet... men nu var det överstökat iallafall! Skönt!
Hann även med ett besök hos Syster. Kaffe och surr.

Nu ska jag fortsätta kika på Idol. Sen sängen.
Känner på mej att det kanske blir en lång natt... Lovisa har fått ögoninflammation... få se hur hon kommer att sova i natt... stackars Lill-Fia! :(
Kan barnen inte bara få vara friska...?

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0