Överraskade

Igår var jag ledig.
Morgonen började med att jag lämnade trollen på dagis, sen en sväng till Kicki och drack kaffe.
Vidare mot Kalix och besikta om bilen.
Gick fint!
Dom tyckte jag var så duktig som hade bytt broms-slang och reg-plåtslampan... (eller vad tusan det nu var som jag var på ombesiktning för... haha!)
När jag kom hem, tog jag tjuren vid hornen och började storstäda badrummet.
R E N S A D E .
S K R U B B A D E .
P U T S A D E .

Ja, A L L T !
Och rent blev det allt!
Höll på i över två timmar! Visst är jag duktig? :)

När jag var klar med detta hämtade jag upp kidsen och for iväg till Luleå för att plocka upp Älsklingen.
Vi överraskada nämligen barnen med att fara på Leos Lekland.
Det var ju ett tag sen vi var där, och dessutom så har Lovisa aldrig varit där sen hon börjat gå.
Nu var det full fart på henne minsann! :)
Verkligen synd att vi glömt kameran..... :(
Hon älskade dom stora rutschkanorna! Hon flög som en vante första svängen! Bokstavligen! Men det gjorde inte henne nåt, lika glad var hon ändå.
Alvin åkte också massor, annars brukar han vilja cykla eller köra på bil-maskinerna, men nu var det rutschkanorna som lockade mer... :)
Efter allt bus blev det middag på Max. Alvin fick välja, och jag blev ju inte förvånad över hans val... :)
Och smart som jag är så passade jag på att gå in på Lindex nu när Älsklingen var med.
Blev kläder till Trollen. Jättefina!
Hade kunnat plocka på mej ännu mer, men jag hade två stycken med mej som behövde gå på toa... och den ena var inte Alvin. :)
Nå, jag får väl ta det en annan gång, när man inte har med sej tre barn. :)

Lite trött idag, Lovisa har sovit lite dåligt i natt, så jag har varit in till henne säkert 7 gånger...
men men, så är det ibland.... bara gilla läget.

Idag är första dagen av 10 på rak avklarad.
Har tagit på mej lite extra timmar. Känns bra, nu kanske jag hinner med allt jag skulle behöva göra.

Snart börjar Sveriges Mästerkock. Så det får jag inte missa.
Sorry, för ett fotolöst inlägg.
Ska försöka bättra mej både på att blogga och att fota...

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0