01- Om Mig

För snart exakt 27 år sedan föddes jag i Boden.
Har i princip bott hela mitt liv i Byn.
Gick hela grundskolan här i Töre och sedan blev det gymnasiet i Kalix, Mediaprogrammet.
Idag ångrar jag mej.
Har inte kvar samma intresse för foto och skriva som innan jag gick gymnasiet... det är verkligen synd.
Jag kommer ihåg när jag gick högstadiet, skriva var bland det bästa jag visste! Älskade det!
Skrev dikter, noveller.... ja, skrev ner det mesta.... men intresset försvann när det blev för mycket måsten att skriva om politik (som jag inte bryr mej ett skit om!).
Nästan direkt när jag slutade gymnasiet, 2003 va tror jag :), flyttade jag till Luleå.
Jobbade på Quality Hotell som städerska. Bland dom roligaste jobben jag haft! Superkul!
Hade en lägenhet mitt i stan som jag hyrde i 2:a hand, men där spenderade jag inte mycket tid.... bara när det var fest och kompisar sov över, annars var jag mycket hos Syster.
Till slut flyttade jag in till henne.
Vi hade mycket skoj, men även en fruktansvärt massa bråk.
Flyttade tillbaka till Töre och började jobba som fiskförädlare... nu kommer jag inte ihåg hur länge jag höll på med det, men bolaget konkade och jag blev utan jobb... i 3 dagar!
Fick jobb på ICA måndagen efter! :D
Och där har jag jobbat sen dess... tror det kan ha varit kring 2004-2005 nåt sånt.
Visserligen så kan man ju säga att jag vuxit upp med ICA. Mamma min har alltid jobbat där, så man har ju sprungit där sen gud vet när! :)
Älsklingen och jag blev tillsammans sommaren 2006, juli tror jag.... (äntligen!)

Bästa sommaren i mitt liv!
Vi flyttade nog ihop ganska snabbt, på en gång i princip.
Har inte varit ifrån varann många nätter efter det, om man nu inte räknar när han jobbar natt.... :)
Januari 2008 föddes den vackraste killen på denna jord!


I mars-april 2009 köpte vi hus.
Verkligen ett renoveringsobjekt! Men Älsklingen, pappa min och svärfar har varit så duktiga!
Jo, jag har också hjälpt till, men jag var gravid så jag fick ta det lugnare... ja, och ett tack till dom som hjälpte till med att riva alla 700 lager med tapet! :D

September 2009 föddes en Prinsessa!




I måndags började jag jobba efter att ha varit hemma i nästan 3 år.
Det känns jättebra att komma ut och arbeta, är faktiskt lite less på att bara gå hemma! :)

Annars om mej då? Hmm... jag är inte en så spännande människa...
Hatar spindlar och att flyga!
Det jag spenderar min tid på förrutom mina barn och min Fina Karl är TV:n! Jag är verkligen TV-beroende!
När alla serier sätter igång, finns det inte en enda lucka på kvällen för mej. :) nja, okej, inte riktigt så farligt, men nästan.
Sen är jag lite av en perfektionist....
Mitt kök måste alltid vara städat innan jag går och lägger mej, sen spelar det ingen roll hur resten av huset ser ut. :)
Går oftast och lägger mej tidigt, ibland innan 22! Är inte en morgonmänniska. Gillar att bestämma här hemma, det är bara för Älsklingen att lyda! ;)

Nu fick ni veta lite om mej, men det mesta visste ni nog redan... :)

KRAM


Kommentarer
Postat av: Jenny

Oj, vad unga ni ser ut på kortet, haha. Betyder det att jag också blivit äldre? :)

2011-01-31 @ 12:18:08
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: Svärmor

...Och jag har fått världens finaste svärdotter. Är så lycklig även för min sons skull.

Och dom två små liven har valt bästaste mamma och pappa av alla möjliga. =) <3

Älskar er alla fyra! <3 <3 <3 <3

2011-02-01 @ 11:37:13
Postat av: Piia

Hallååå? Skriiiv danni, skriiv. Börjar få abstinens efter dina inlägg. hihih. ;)

2011-02-17 @ 14:01:00
URL: http://piiano.blogg.se/
Postat av: Sara

Håller me föregående talare... updatera! =)

2011-02-19 @ 20:26:11
URL: http://kexet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0