Sommar. Surströmming.

Nu kan man väl säga att sommaren är här.
Två dagar i rad nu har det varit otroligt varmt. Regnet är borta. Äntligen!
Den senaste tiden här det ju regnat fruktansvärt mycket! Så det är verkligen skönt med lite sol!
Men med sommaren kommer ju även alla dessa flygfän!!! 

Bjöd pappa på middag idag, kom på att jag varotroligt sugen på surströmming, och jag vet att pappa inte tackar nej till surströmming. :)
Oj, det är ju så himla gott!
Kicki och Fia påstår att dom inte tycker om surströmming, men jag ska visa dom i sommar, hur himla gott det är.
Jag har ju fått både Catja och Pekka att äta det.... :)
när man äter surströmming så kan man räkna med flugor.... jepp, 9 stycken hade vi i köksfönstret. Och några i vardagsfönstret.... men det hör till. :)
Efter middagen gick vi ut på gården.
Bäst att passa på att vara ute nu när det är fint väder!
Lillråttan gillar sandlådan väldigt mycket!
Dennis, Kicki och Alicia kom förbi när vi var ute.
Grabbarna hoppade i studsmattan, och busade på.
Jag och Kicki försökte sitta på stolaran och dricka kaffe, men sååååå fruktansvärt mycket knott!!! Grrr!!! Uch! Dom var överallt!
Det är väl det som är det tråkiga med sommaren... :(
Fortfarande varmt ute, trots att klockan är efter 20.00.... Kanske man på riktigt nu kan säga att det är sommar??
Imorn blir det nog att dra med Kicki till Haparanda.
Blir väl en sväng på IKEA... och förmodligen på andra affärer också.
Nänu, ska jag ta itu med sista disken, sen blir det hänga lite tvätt.
Ha det gott!

KRAM

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åååååhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, så gott med surströmming!!! Kan säga att det är hett här också på balkongen. Har bränt magen min, aj aj!Krammmixxx

2011-06-08 @ 21:42:47
URL: http://lillstinta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0