Varmt, knott och blommor

Nu har jag äntligen planterat dom första uteblommorna!
Och jag blev jättenöjd!
Tack Kicki och Maria för hjälpen! :)
I år kommer det bli mycket lila och rosa.
Sen jag väntade Lovisa så har jag verkligen fastnat för dessa färger... tidigare var jag mer en sån som hatade rosa...!
Tänk hur man kan ändra sej va? :) Tur är väl det!
Har ju fått tre trälådor från Gubben från Långfors. Hann inte fota dom, men jag satte krukor med pelargoner i dom. Jättefint! Nu behöver jag bara några till mindre blommor att ställa i lådorna... men än är inte sommaren över... så jag hinner nog. :)
Hela helgen har ju bjudit på sol. Jag har ju förstås hafr den lyckan att jobba...
Men det har gått bra iallafall.
Efter jobbet har man ju hunnit med en del ialla fall.
På fredag efter jobbet blev det att svalka av sej på altanen... Barnpoolen har gått sönder, så man tager vad man haver.... :)
Som jag nämnt tidigare så har ju alla knott och myggor kommit med värmen.
Och nån som verkligen har fått veta detta är ju Lilleman våran....
Ja, ni skulle ha sett hur han såg ut!
Detta är dag tre.... Dag ett var ögat helt igen. Men lika glad var han för det! :)
Nu har han fått alergimedicin som han kan ta om han blir sådär överkänslig igen.
Det var ju samma sak förra året.
En gång blev han biten mellan ögonen så det svällde igen lite på varje öga, han såg ut ungefär som han i filmen Mask från 1985, med Cher...
(googlad)
Igår for Pekka på vårdcentralen med Lovisa för att kolla om hon hade nåt.
Hon hade ju feber och så har hon haft hosta och förkylning.... bättre kolla en gång för mycket...
Tur så var det inget!
Medan dom var iväg, passade jag och Alvin på att baka en tårta.
En "Monster-tårta" som Alvin kallade det, eftersom vi gjorde den grön... :)
Den blev både god och fin! :)
Han var så duktig min hjälpreda.... visserligen så smakade han mer än bakade... :) Sötnosen!
Idag har vi kommit fram till att det kan vara vattkoppor som gjorde att hon fick feber.
Det har inte alls slagit oss. Utan det var när Kicki och barnen kom hit idag, som hon sa att det kunde vara det.
Vi tänkte ju bara att det var knottbett i ansiktet (men det var nog både och).
Men nu i eftermiddag så har det bara blivit mer och mer... så jag är nästan 100 på att det är det... och så hoppas jag det förstås! :)
Nä, nu måste jag hoppa i duschen. Jobb imorn, torsdag och fredag. Sen ledig helg. Sen jobba sista veckan innan jag går på S E M E S T E R ! ! :D

KRAM

Kommentarer
Postat av: Jenny

ÅÅåhhh, så ljuvligt med blommorna! Så du fick några lådor??!!avisavisavisavisavisavisavis Det är knott till förbanelse och inte kan man skydda sig från dem heller. Gott med tårta det skulle man göra någon dag efte att jag har bantat bort alla kilona som jag har gått upp efter trippen i Finland. TÄnkte man skulle göra grillspett på midsommar? Gott, roligt och lätt! Vi får höras av och surra om det. Ha en fin helg! Krammixxxx och pussa trollungarna

2011-06-16 @ 11:14:18
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: Piia

Tack finaste Danni för din kommentar. Du är en sån fin människa att det inte går att beskriva. Du är alltid så glad när man träffar dig och ditt leende smittar av sig till tusen. Du gjorde min dag. Tack! :)

2011-06-17 @ 22:03:05
URL: http://piiano.blogg.se/
Postat av: Lotta Granstedt

Goddag! vad trevlig dina poster verkar. kommer definitivt läsa dina inlägg lite mer! =P Hoppas du har en bra helg :)

2011-06-27 @ 23:37:15
URL: http://jade.se/paketresor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0